Senaste nytt

China Airlines har fått sitt första Boeing 777-300ER

Dr. Miles

Expert
Taiwanesiskt flygbolag, China Airlines (CI, Skyteam) har nyligen fått sitt första Boeing 777-300ER.
China Airlines har beställt totalt 10 st Boeing 777-300ER.

China-Airlines-B777-300ER.jpg

(Foto: Boeing Newsroom)

På China Airlines Boeing 777-300ER finns det 40 stolar i Business class, 62 stolar i Premium Economy och 256 stolar i Economy class.
En del av Economy class stolar (20 rader x 3 stolar) kan förvandras till Family Couch, vilket är lik Air New Zealands Sky Couch.
En annan nyhet är Sky Lounge business class bar som är tillgänglig för Business class passagerare. Det är liknande idé som Emirates har.

Business class på denna flygplansmodell liknar den modellen som används på Qatar Airways Boeing 787.
Qatar Airways Boeing 787 Dreamliner i Business class: Dubai-Doha-Dubai | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Mer information om China Airlines ny Business class, Premium Economy och Family Couch, kan ni läsa på Australian Business Travellers webbsida.
China Airlines Boeing 777-300ER first business premium economy class - Australian Business Traveller

Fram till november 2014 används detta flygplan inom Asien. t ex
  • Taipei Taoyuan (TPE) - Bangkok (BKK)
  • Taipei Taoyuan (TPE) - Hanoi (HAN)
  • Taipei Taoyuan (TPE) - Hong Kong (HKG)
  • Taipei Taoyuan (TPE) - Kaohsiung (KHH)
När övningstiden är över, kommer de att använda detta plan till destinationer i Nordamerika som San Francisco, Los Angeles och New York.

Mer info om detalijerad tidtabell, finns det här.
China Airlines Updates Oct/Nov 2014 777-300ER Operations | Airline Route
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte hittat platstillgång i Business class men det går att boka China Airlines Boeing 777-300ER operad flight med Air France/KLM Flying Blue miles.
Det kostar 10.000 miles i Economy, 25.000 miles i Business per enkelresa.,

Screenshot20141009_1.png
 

Jimmyjn

Medlem
1 november byter dom ut sin gamla 747-400 till en 777-300ER mellan Frankfurt-Taipei. Jag ska boka in mig i business i början av december är tanken.
 
Toppen