Senaste nytt

Statusmatcha med kreditkort?

frodell

Medlem
Är det någon av er här som har använt era platinafärgade, svart osv kreditkort i statusmatchning mot flyg, hotell eller annat kul?

Visst har Amex och Visa Infinite osv hotell som de samarbetar med och som man automatiskt får en vissa status med men förrutom dem menar jag.

Hotell borde ju vara intresserade av att få Centurion eller Visa Infinite kunder som medlemmar eller?

Berätta om era försök :)
 

agehall

Medlem
Jag har aldrig hört talas om någon som statusmatchat direkt mot ett kreditkort. Däremot ger ju kreditkorten ofta status som förmån och sedan kan man använda den statusen för att matcha vidare.
 

Magnus_K

Medlem
Skulle nog bli kaos och underminera många loyalitetsprogram om dom börjar gå med på det.
Är ju en stor del av befolkningen som kvalificerar sig till Platinum osv.
Om man tar UK och London som ett exempel för att visa en stor stad och hur många som skulle bli medlem av exempelvis Platinum.
I UK är gränsen på att få Platinum £40K i årsinkomst (£3.33K/mån).
Om vi ser på följande länk jobbar det ca 360 000 människor inom finance i London, har svårt att tänka mig att många av dessa tjänar mindre än £40K
FAQs

Tänk om alla dessa skulle få Hertz, Accor, SPG status osv :), då har vi tagit en branch som exempel :)..
 

ACervin

Medlem
@frodell. Här i Australien fungerar det mot mitt Mastercard Black.

Earth Black fast tracks you to elite Gold Preferred Guest Membership status with Starwood Hotels and Resorts5. You’ll enjoy a complimentary upgrade to Gold status after 1 night’s stay in the Asia Pacific region, usually available after staying 25 nights, when you pay with your Earth Black World MasterCard®.

@Magnus_K
Är ju en stor del av befolkningen som kvalificerar sig till Platinum
Samma gäller i Australien. Platinum inga konstigheter.
 

Jonas C

Medlem
Inte direkt en statusmatch, men Amex Platinum och Centurion ger i vissa länder status hos Cathay Pacific. Gold för Platinum och Diamond för Centurion, har för mig att det gäller för Storbritannien och Kanada. @Alx kanske vet mer om detta?
 

frodell

Medlem
Mm jag håller med er. Men säg att man har Centurion och ber consiergen att ringa till Hotell X (som inte har ngt off. avtal om status med Amex) och presentera att en av deras kunder som reser mkt skulle vilja bli medlem om han/hon får Nivå X på en gång.

Tror många hotell skulle nappa på det iaf?
 
Mm jag håller med er. Men säg att man har Centurion och ber consiergen att ringa till Hotell X (som inte har ngt off. avtal om status med Amex) och presentera att en av deras kunder som reser mkt skulle vilja bli medlem om han/hon får Nivå X på en gång.

Tror många hotell skulle nappa på det iaf?
Hvis du har Amex Centurion så prøv! :)
 

agehall

Medlem
Ärligt talat, har man Centurion så misstänker jag att man redan har status på de hotell man vill bo på...
 

Magnus_K

Medlem
Jag vill inte vara kaxig men ser inte varför dom skulle ge ngt speciellt om dom inte har avtal med Amex?
Dessutom fungerar ju världen så att det "there is always a bigger fish".
När du säger att innehavaren reser mycket, ser jag ju inte riktigt varför det skulle vara en USP för en Centurion kund då jag förutsätter att alla reser mycket när det kommer till den nivån på kort. Har svårt att tänka mig en kassörska på ICA är deras målgrupp mer människor i ledande befattningar och därav ett frekvent resande.
 
Toppen