God afton,
Jag har ett litet problem som någon säkert kan besvara.
Har som diskuterats i en anna tråd biljetter för mig och familjen från HKG till HKT
via BKK i kommande veckor. Biljetten är med Bangkok Airways (PG)!
Det har nu vid tre tillfällen ändrats avgång BKK - HKT (senaste mailet idag), från
början var det 1 timma och 15 minuter i transit. Nu är det 4 timmar och 5 minuter
varpå ändringen idag var 1 timma till.
Billjetterna är i T & Q klass, alltså very restricted. Vet sedan tidigare att tex. SAS
erbjuder avbestälning och återbetalning när det är 5 mintuer eller mer i förändring,
oberoende biljett typ.
Vad tror Ni, är det en generell policy från IATA eller har varje bolag egna policy i dessa
fall.
Någon som har erfarenhet om liknande problem med Bangkok Airways?
Tack för era inlägg.
/Axelzon
Jag har ett litet problem som någon säkert kan besvara.
Har som diskuterats i en anna tråd biljetter för mig och familjen från HKG till HKT
via BKK i kommande veckor. Biljetten är med Bangkok Airways (PG)!
Det har nu vid tre tillfällen ändrats avgång BKK - HKT (senaste mailet idag), från
början var det 1 timma och 15 minuter i transit. Nu är det 4 timmar och 5 minuter
varpå ändringen idag var 1 timma till.
Billjetterna är i T & Q klass, alltså very restricted. Vet sedan tidigare att tex. SAS
erbjuder avbestälning och återbetalning när det är 5 mintuer eller mer i förändring,
oberoende biljett typ.
Vad tror Ni, är det en generell policy från IATA eller har varje bolag egna policy i dessa
fall.
Någon som har erfarenhet om liknande problem med Bangkok Airways?
Tack för era inlägg.
/Axelzon