Senaste nytt

RYANAIR krockade igen

Morgan

Medlem
När ska deras piloter lära sig att en 737 har lite större spännvidd än Cessnan de är vana med?

Vet inte om det är meningsfullt att angripa Ryanairs piloter utan att ha fakta. Precis som att det inte är lämpligt att anklaga alla SAS piloter för den förödande olyckan på Linate för precis tretton år sedan.

Ryanair menar att det är flygledningen som brustit. Om det stämmer får vi säkert reda på inom kort.
 

Delayed

Medlem
Vet inte om det är meningsfullt att angripa Ryanairs piloter utan att ha fakta. Precis som att det inte är lämpligt att anklaga alla SAS piloter för den förödande olyckan på Linate för precis tretton år sedan.
Nu var det inte meningen att seriöst angripa någon utan bara att försöka skämta lite. Ledsen om någon tog illa vid sig även om jag inte riktigt tycker att man kan jämföra en "parkeringsincident" med linateolyckan.

Och för att vara tydlig. Jag har ingen som helst aning om denna incident beror på piloterna eller något helt annat.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ja orsaken kommer nog fram. Men jag skulle inte bli förvånad om det beror på att man stoppar in tonåringar i cockpit.
 

agehall

Medlem
Ja orsaken kommer nog fram. Men jag skulle inte bli förvånad om det beror på att man stoppar in tonåringar i cockpit.

Ärligt talat, har du belägg för det? Jag är inget fan av Ryan, men deras största problem i cockpit är svjv att de piloter de har får jobba på tok för mycket. Inte att de egentligen saknar erfarenhet...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ärligt talat, har du belägg för det? Jag är inget fan av Ryan, men deras största problem i cockpit är svjv att de piloter de har får jobba på tok för mycket. Inte att de egentligen saknar erfarenhet...

Absolut inga belägg eller fakta för det. Mer en känsla där man anställer ung billig personal och stressar ut dom till max.
 
Toppen