Senaste nytt

SAS öppnar nya direktlinjer Göteborg-Umeå och Göteborg-Luleå

iRobert

Medlem
En avgång/vecka under cirkus 10 veckor.. Tror nog Umeresenärerna håller sig till Malmö Aviation via Bromma under sådana omständigheter. Men vi vår väl se! Gillar verkligen att det satsas, men en avgång i veckan känns för fegt och dåligt för att det skall ge resultat.
 

Palazzi

Medlem
Konstigt med alla avgångar på en söndag. OM det är intresset hos leisure-resenärer man vill göra ett test på, borde man väl åtminstone ha avgångar som tillåter att stanna över en helg. T/R Tors/Fredag, och sedan Söndag?

Affärslinje förstår jag att man inte kan testa den som, för då måste man dedikera flygplanet hela dagarna...

Nu ska man påbörja sin resa på den sista helgdagen, och därmed blir återresa mitt i en vecka (där man ändå måste byta på ARN). Skulle väl vara för veckopendlaren då....

Med riktig, genomtänkt, frekvens tror jag dock stenhårt på linjen. Sådana stora städer ska ha inrikesflyg.
 

ulagun

Medlem
Boende i Skåne besöker jag SDL, OSD samt UME ett antal gånger/år.
Utgår oftast från CPH pga bättre pris och tidtabeller än MMX.
Har genom åren funderat på att det borde löna sig att flyga till/från dessa norrlandmetropoler ned till civilisationen utan att behöva krånglet med byte på ARN.
Så varför inte förlänga dessa GOT-linjer, efter ett kort stop (och utan byte) till CPH.
Med fler frekventa avg GOT-CPH v.v kan man kanske dessutom få ned de nu hutlösa priserna.
 

varva77

Medlem
Får hoppas och antar att de gjort en djupare analys med denna märkliga tabell. Känns dock mer som när de prövade en avgång/vecka till London från Luleå, något som inte blev långvarigt om jag inte missminner mig.
 

twiggs

Medlem
Nu hade jag skrivit ett långt inlägg gällande dessa linjer, vilka jag verkligen tror skulle kunna bli lönsamma med rätt tidtabell, fast så kom jag på en betydligt enklare lösning:

GOT–OSD som flögs förra året, som flögs med liknande tidtabell var inte lönsam, men för att ändå hålla besättningens flygtimmar uppe och inte ha flygplan på marken i onödan så försöker man sig på ett annat (märkligt) kort?
 

Bern

Medlem
GOT–OSD som flögs förra året, som flögs med liknande tidtabell var inte lönsam, men för att ändå hålla besättningens flygtimmar uppe och inte ha flygplan på marken i onödan så försöker man sig på ett annat (märkligt) kort?

Flög denna linje i vintras, proppfullt plan med hygglig beläggning i plus. Nu gick ju dessa plan bara ett par enstaka turer under sportlovet så kanske inte helt jämförbart med de nya Norrlandsflygen.

Kul med nya försök ändå, inte omöjligt att det blir en direkttur Luleå - Göteborg för egen del.
 

NotRyan

Medlem
Känner på mig att den som den här linjen borde passa perfekt helst inte bara vill ha halva antalet poäng :D
 

Flood

Medlem
Till Luleå en söndag kväll om man skall jobba på måndagen är det ju inte så dumt att flyga ut 20:00-21:40. Till Umeå mindre intressant att flyga ut redan 16:00, då kan man vara hemma lite till och flyga via ARN senare på kvällen.
 
Toppen