Senaste nytt

Förbön inför flygning med Lionair!

cikada

Medlem
Under denna sommar/höst har vi flugit en del med Lionair i indonesien. Det har i huvudsak fungerat bra trots deras lite dåliga rykte. I lionairgruppen ingår flera andra flygbolag, Batikair, Wings air m.fl. I stolsfickorna hittar man utöver de vanliga säkerhetsbladen m.m. även ett "INVOCATIONS CARD". Detta visade sig innehålla förböner inför flygningen för både muslimer, protestanter, katoliker och hinduer!
Har aldrig stött på detta tidigare någonstans, är det något ni andra gjort?

bild 1.JPG
bild 2.JPG
 

JLE

Medlem
För tio år sedan ombord på en av Egyptairs A340-200 så hade de böneutrop innan start... Den var tydligen viktigare att hinna med än säkerhetsvideon - för den körde de när de hade lyft...:confused:
 

Dr. Miles

Expert
Förbön finns nog de flesta flygbolag från hardcore muslimländer men jag har inte sett Invocation Card.
Jag flög med både Pakistan International Airlines (PIA, PK) och Iran Air (IR) och de hade förbön före flygning.

OT.
Jag undrar om de måste skrota flygplanet enligt Haral när de blir av med planet?
 

Palazzi

Medlem
Kan väl vara bra för den som finner böner vara av vikt, men då jag själv inte är så troende så skulle jag bara bli nervös. Bön brukar man väl be för att undvika ondo o för att bra saker ska inträffa (?) Betyder ju i förlängningen att de belyser risken med att flygningen kan gå åt fanders :p

Givet vet man om den minimala risken, men jag slipper gärna att bli påmind.
 

Palazzi

Medlem
Om jag måste bedja för att flygningen ska bli säker kanske jag har valt fel flygbolag? =}

"
 
Toppen