Senaste nytt

Bästa Priority Pass loungen i Jakarta?

Jacob

Medlem
Ser att det finns tre tredjepartslounger/Priority Pass-lounger på Soekarno Hatta-flygplatsen i Jakarta, i internationella terminalen Terminal 2.

Någon som har erfarenhet av någon av dessa? Vilken är bäst?

Premier Lounge
Pura Indah First and Business Class Lounge
Mutiara Lounge
 

Sofia

Medlem
Dessvärre måste jag säga att ingen av dom är nån höjdare men det är helt klart bättre än att hänga ute i själva terminalen.
Jag har besökt Premier Lounge och Mutiara Lounge, dock inte Pura Indah, kikade bara in där och det såg inte mycket bättre ut än de andra. Sorry :/
 

henrik l

Medlem
Som sagt, varken Pura Indah, eller Premier är något att skriva hem om. "På ytan" verkar båda vara torrlagda, men jag i Premier kan man åtminstone betsälla öl vid en bardisk och misstänker att man också kan beställa lite starkare saker i Pura Inda. Har man en bussniess biljett så så brukar immigration klaras av vid en speciell ingång till Premierloungen. I söndags verkade det dock som personalen hade rast när jag kom.
 

Axelzon

Medlem
Ha ha Henrik, de stänger med jämna mellanrum då de går till musholan och ber. Sant!
Premier är något bättre än Pura Indah både dryckes mässigt och för maten, i premier hämtar du mycket riktigt vid disken lagom som stark dryck. I Pura Indah får du be en förbi springande anställd om lagom såsom stark.. Maten i båda loungerna är ganska dålig, men ett lite bredare utbud i Premier.. Premier har inga fönster.. Det har Pura Indah, jag vet fortfarande inte varför de envisas med att ha persiennerna nere hela tiden dock..

Notering bortom din fråga: Star Alliance Gold kör vanligtvis Pura Indah som prefered lounge, med avvikelse för Turkish Airlines som nyttjar Premier för både
Business biljett och Star Alliance Guld kort med deras biljett.. Dock endast fast track med business biljett enligt min erfarenhet.

Cheers
axelzon
 
Toppen