Senaste nytt

Star Alliance non-Schengen lounger i Frankfurt

Jacob

Medlem
Ska om några dagar passera Frankfurt där jag har en ledig förmiddag, denna gång vidare med en non-Schengenflygning som omväxling. Det var länge sedan jag reste non-Schengen från Frankfurt där allt gjorts om rätt ordentligt, tror faktiskt inte jag besökt någon av de non-Schengenlounger som finns idag.

Så till frågan, kan man ta sig fritt fram och tillbaka mellan B-piren och non-Schengendelen av A-piren (dvs A-plus-piren)? Tidigare vet jag att det fanns ett tåg som gick men är inte helt uppdaterad på hur det fungerar idag.

Lufthansa har lounger i båda pirerna och dessutom har Air Canada en lounge i B-piren.
 
Nu er jeg lidt usikker på A+ – er det ikke den del der kaldes Z og ligger et niveau op? Hvis, så bør det være muligt at tage Skyline (toget) mellem A(Z) og B. Jeg er dog rimeligt sikker på at man skal igennem sikkerheds- og evt. paskontrol i begge retninger.

Ellers kan Frankfurt Airport (FRA Airport)-app'en anbefales, den har indbygget navigation der giver en ret god visualisering af ruten.
 

Kricka

Medlem
I B-piren finns ju både den nya, i mitt tycke trevliga, Senatorloungen och FCL B.
Själv brukar jag ta "suckarnas" gång (den med rullbanden) mellan A- och B-piren.
Det är möjligt att ta sig fram och åter mellan pirerna men det är inte alltid helt lätt.

Ut ur Schengenområdet (A-pir) behöver man inte passera säkerhetskontrollen men
både in och ut ur Schengen är det passkontroll.
 

MarcusC

Medlem
Om man skall röra sig mellan A och B så är det väl "tåget" som erbjuder airside transfer vill jag minnas? "B" gången är ju mellan schengen A&B..
 

Jacob

Medlem
Om man skall röra sig mellan A och B så är det väl "tåget" som erbjuder airside transfer vill jag minnas? "B" gången är ju mellan schengen A&B..
Den underjordiska gången har jag gått fler gånger än jag kan minnas, precis så, det är non-Schengen transfer jag tänker på, om det går att t.ex. åka tåget fram och tillbaka utan kontroller etc. Det är väldigt länge sedan jag gjorde detta och kommer helt enkelt inte ihåg.
 
Toppen