Senaste nytt

Var bokar man rutt man hittat på ITA?

osterdahl

Ny medlem
Hej, är ny här på forumet men inte ny i resesvängen. Jag har många gånger använt ITA Matrix för att hitta bra deals. Nu ska jag till BKK över jul och har hittat bra flighter genom ITA med både Qatar, Turkish och Finnair som jag kan tänka mig (alla för runt 8000 kr ToR). Men på alla bokningssidor och flygbolagens egna hemsidor kostar de dubbelt så mycket.
Vet någon hur man kan komma runt detta och boka dessa, eller kan man helt enkelt inte lita på ITA?

Här är rutten:
Fare 1: Carrier QR SHRTSE STO to BKK (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code S
Covers ARN-DOH (Economy), DOH-BKK (Economy)
2 689,00
Fare 2: Carrier QR SHRTSE BKK to STO (rules)
Passenger type ADT, round trip fare, booking code S
Covers BKK-DOH (Economy), DOH-ARN (Economy)
2 539,00
Swedish Passenger Charge (YA)160,00
Qatar Passenger Service Charge (PZ)8,00
QR YQ surcharge (YQ)2 620,00
Thailand Passenger Service Charge (TS)157,00
Subtotal per passenger8 173,00
Number of passengersx1
TOTAL AIRFARE & TAXES8 173,00
  • This ticket is non-refundable.
  • Changes to this ticket will incur a penalty fee.

Fare construction (can be useful to travel agents)
STO QR X/DOH QR BKK Q21.17 358.47SHRTSE QR X/DOH QR STO 358.47SHRTSE NUC 738.11 END ROE 7.08276 XT 160YA 8PZ 157TS 2620YQ

Tacksam för hjälp!
 

Dr. Miles

Expert
Hej, är ny här på forumet men inte ny i resesvängen. Jag har många gånger använt ITA Matrix för att hitta bra deals. Nu ska jag till BKK över jul och har hittat bra flighter genom ITA med både Qatar, Turkish och Finnair som jag kan tänka mig (alla för runt 8000 kr ToR). Men på alla bokningssidor och flygbolagens egna hemsidor kostar de dubbelt så mycket.
Vet någon hur man kan komma runt detta och boka dessa, eller kan man helt enkelt inte lita på ITA?

Tyvärr alla tre flygbolag som du nämner använder så kallad Maried segments, vilket gör att resultat på ITA Matrix är helt oanvändbart.

Mer info om Married segments finns i den här tråden:
Flygbolagen som har Married segment | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 

osterdahl

Ny medlem
Tack! Det förklarar saken. Lite märkligt att ITA inte lyckats lösa det eller åtminstone flaggar för problemet,
 
Toppen