Senaste nytt

SJ - Det här gjorde ni BRA!

SJ har och får ha tagit emot mycket kritik för brister som både sker inom och utom deras kontroll. Och som svensk är man aldrig sen med att klaga och gnälla.. Faktum är att om något varit bra så berättar man det gör kanske 3-4 personer...om något varit dåligt så berättar man det istället för minst det dubbla. Det säger sig självt.
Jag vill med denna tråd lyfta fram det som är bra med SJ...alltifrån serviceinrriktad ombordpersonal till bemötande i resebutiken. Jag vill ge tre exempel på vad SJ har gjort bra och som gjort mig till en nöjd kund:

Uppgraderad till första klass trots att jag "bara" är SJ prio grå. Trevlig personal som bara uppgraderade mig utan sådär.

Ett omedvetet val utav resväg till Sthlm central: Från min arbetsplats går direktbussar in till city.Fredag eftermiddag och jag är dum nog sätt ta denna buss ist. för buss/pendeltåg.Resultatet: Jag missar min avgång till Västerås med råge. Väl framme är det inga problem att hoppa på nästa tåg.

Stopp och förseningar under resans gång: De har blivit mycket bättre att löpande informera om orsakerna till förseningaroch diverse stopp
 
Inte alls Palzzi! :) Borde nog finnas flera som pendlar och som fått ett bra bemötande och service. Kanske du har något exempel där du upplevt något bra hos SJ?
 

Palazzi

Medlem
Inte alls Palzzi! :) Borde nog finnas flera som pendlar och som fått ett bra bemötande och service. Kanske du har något exempel där du upplevt något bra hos SJ?

Förmodligen, men som före detta pendlare är det svårt att tänka på något positivt i en helhet iaf. Även om en del av trafikverkets problem spiller över på SJ, så har jag nog upplevt alla andra problem också.

Fantastiska vyer är det, och ett bekvämt transportmedel. Tyvärr aningen för många gånger har jag suttit 4h försenade, på en bagagehylla (då sätena är fullsatta).....och betalat 500kr för det. Sedan försökt få kompensation, och fått vänta 8v på det. För den nya checken har jag hamnat på ett nytt SJ-tåg....som är försenat.

Med detta sagt - det är precis lika uselt i Italien, men där är det åtminstone billigt med tågresor.

Jag ser fram emot att se vad ett återförstatligande kan göra för tågtrafiken i stort.
 

andy.c

Medlem
SJ har och får ha tagit emot mycket kritik för brister som både sker inom och utom deras kontroll. Och som svensk är man aldrig sen med att klaga och gnälla.. Faktum är att om något varit bra så berättar man det gör kanske 3-4 personer...om något varit dåligt så berättar man det istället för minst det dubbla. Det säger sig självt.
Jag vill med denna tråd lyfta fram det som är bra med SJ...alltifrån serviceinrriktad ombordpersonal till bemötande i resebutiken. Jag vill ge tre exempel på vad SJ har gjort bra och som gjort mig till en nöjd kund:

Uppgraderad till första klass trots att jag "bara" är SJ prio grå. Trevlig personal som bara uppgraderade mig utan sådär.
Bara att gratulera till uppgraderingen. Veckopendlade med SJ Årskort och svart SJ Prio under tre års tid och utöver en (1!) uppgradering till förstaklass levererade SJ aldrig någon speciellt i serviceväg för oss som var årskortsinnehavare och/eller svart Priomedlem.

Dock håller jag med om att SJ fått och fortfarande får oförtjänt mycket skit för saker som de inte har kontroll över. Trafikverket borde få mycket mer negativ uppmärksamhet i media.
 

JoelG

Medlem
Den 27 september sprang jag Lidingöloppet och tänkte åka med ett SJ Snabbtåg mot Linköping efteråt. Dessvärre tog det längre tid att åka från Lidingö till Ropsten än förväntat och jag missade tåget. Fick utan några problem ta nästa tåg vilket var ett regionaltåg. Blev dessutom uppgraderad till 1 klass. (Har prio svart).
 
Toppen