Mattias Edstrom
Medlem
SJ har och får ha tagit emot mycket kritik för brister som både sker inom och utom deras kontroll. Och som svensk är man aldrig sen med att klaga och gnälla.. Faktum är att om något varit bra så berättar man det gör kanske 3-4 personer...om något varit dåligt så berättar man det istället för minst det dubbla. Det säger sig självt.
Jag vill med denna tråd lyfta fram det som är bra med SJ...alltifrån serviceinrriktad ombordpersonal till bemötande i resebutiken. Jag vill ge tre exempel på vad SJ har gjort bra och som gjort mig till en nöjd kund:
Uppgraderad till första klass trots att jag "bara" är SJ prio grå. Trevlig personal som bara uppgraderade mig utan sådär.
Ett omedvetet val utav resväg till Sthlm central: Från min arbetsplats går direktbussar in till city.Fredag eftermiddag och jag är dum nog sätt ta denna buss ist. för buss/pendeltåg.Resultatet: Jag missar min avgång till Västerås med råge. Väl framme är det inga problem att hoppa på nästa tåg.
Stopp och förseningar under resans gång: De har blivit mycket bättre att löpande informera om orsakerna till förseningaroch diverse stopp
Jag vill med denna tråd lyfta fram det som är bra med SJ...alltifrån serviceinrriktad ombordpersonal till bemötande i resebutiken. Jag vill ge tre exempel på vad SJ har gjort bra och som gjort mig till en nöjd kund:
Uppgraderad till första klass trots att jag "bara" är SJ prio grå. Trevlig personal som bara uppgraderade mig utan sådär.
Ett omedvetet val utav resväg till Sthlm central: Från min arbetsplats går direktbussar in till city.Fredag eftermiddag och jag är dum nog sätt ta denna buss ist. för buss/pendeltåg.Resultatet: Jag missar min avgång till Västerås med råge. Väl framme är det inga problem att hoppa på nästa tåg.
Stopp och förseningar under resans gång: De har blivit mycket bättre att löpande informera om orsakerna till förseningaroch diverse stopp