Senaste nytt

Kan man knyta ihop 2 BAEC konton?

Blir egentligen två frågor i detta inlägg.

På mitt nuvarande BAEC är min intjänandeperiod November-Oktober nästkommande år. Har en t/r inbokad med AY till JFK i I-klass i mars nästa år. Ingen codeshare flygning utav både flygnummer och metall är AY.
Jag har även i pipeline att i februari 2016 resa ner till JNB för lite safari och annat skoj. Med mitt nuvarande konto kommer jag upp i Bronze, men då min intjänandeperiod går ut i november 2015 innebär det att jag får börja om från början :-( Får jag till min AY flygning till JFK, en t/r i WT+ eller bättre med BA till JNB och en enstaka LHR t/r inom samma period kommer jag upp i silver.
Nu till frågan: Kan man öppna upp ett nytt konto på BAEC? Och då få BA att sammanföra de två kontona och då hålla det nya kontot aktivt för att "lägga ner" det gamla kontot?

Jag har räknat ut hur mycket poäng jag kommer att tjäna på mina AY flygningar via räknaren på BAEC. Finns det någon klass hos Finnair som inte ger några poäng? I mitt fall i business class? Försökte komma åt Finnairs sida på BAEC, men av någon anledning får jag bara upp Air Berlins intjäningstabell och dess bokningsklasser som ger poäng.
 

agehall

Medlem
Du kan inte knyta ihop några konton, utan ditt enda alternativ är att stänga ditt nuvarande konto och sedan öppna ett nytt.

Generellt sett kan man dock säga att detta är rätt dumt. Flyger man så lite att man inte ens når upp till silver så har du inte mycket att vinna på denna operation, framförallt om du tänker flyga WTP eller CW. Snarare har du massor att förlora såsom intjänade avios och lifetime TPs.
 
Tack för ditt svar Agehall :)

I mitt fall så har jag endast 10 TP på mitt nuvarande konto. Dock så har jag runt 10 000 avios vilket jag gärna vill behålla. Även om jag inte flyger lika mycket som en del på detta forum ser jag inte att det skulle vara något dumt i att göra detta (jo, om jag skulle förlora dessa 10 000 poäng kanske). Men, med tanke på att jag redan har en resa inbokad, och att jag säkerligen kommer boka in en t/r till London samt JNB så får jag silver hos BAEC så får jag i alla fall några resor där jag har egen incheckning, lounge access, möjlighet till uppgradering de gånger jag flyger med BA :)

Inget större värde hos vissa, mervärde hos mig :)
 
Toppen