Senaste nytt

Vueling Excellence Class - Någon som testat?

Jacob

Medlem
Ser att även spanska Vueling numera har infört en premiumprodukt ombord - Excellence Class, som marknadsförs som någon form av enklare business class.

Separat incheckning (dock bara i Spanien), fast track på vissa flygplatser, lounge och priority boarding. Ombord sitter man på rad 1 med ledigt mittsäte och det verkar ingå drink och snacks.

Någon som testat denna? Värt det för en flygning på lite över tre timmar? Inget fynd kanske men inte heller överdrivet dyrt.

Och exakt vad innebär "Choose your favourite snack, sandwich or drink during the flight."? Är det liknande SAS Plus att man får plocka vad man vill och hur mycket man vill från försäljningsvagnen under flygningen? Inkl alkoholhaltiga drycker?
 

FredrikB

Ny medlem
Jag flög Vueling Tarifa Excellence på en enkelresa mellan Paris-Orly och Valencia förra sommaren och tyckte inte att det var något att hänga i julgranen. Det fanns ingen prio-incheckning eller fast-track på ORY, och de visade ingen flexibilitet med ett kilos övervikt vilket innebar att jag fick packa över saker till handbagaget och ställa mig sist i kön (visserligen mitt eget fel att jag hade med mig för mycket men ändå). När jag bordade och tog plats på första raden kom de och frågade mig om boardingpass igen, trots att jag redan visat det vid ombordstigning, vilket kändes oproffsigt. Jag var dock helt ensam på första raden vilket var skönt. Det ingick ett snack (typ gazpacho) och en drink i priset, sen fick man betala priserna på menyn om man ville ha mer. Det märktes alltså att det var en LCC.

Dock var inte prisskillnaden särskilt stor mot den vanliga biljetten om jag minns rätt, så kanske är det värt det, speciellt om man ändå skall checka in bagage.

Jag har testat SAS Plus en gång och tyckte att det var mycket bättre, både i vad som ingick utöver Vueling (lounge, två väskor, en rejäl portion mat, mer än en drink osv). Fick dessutom där biljetten för under tusenlappen.

Edit: NB att det var över ett år sedan jag hade denna upplevelsen, kanske har det blivit bättre nu.
 
Toppen