Senaste nytt

SAS lägger ner Scanorama – Introducerar Scandinavian Traveler

Jacob

Medlem
I november lanserar SAS ett nytt redaktionellt koncept, ”Scandinavian Traveler” handlar om att förnya innehållet och göra det både bredare och mer digitalt. Samtidigt läggs tidningen Scanorama ner. Resan blir central del i det nya konceptet, det som knyter ihop innehållet, på samma sätt som det knyter ihop passagerarna ombord.

SAS lägger ner Scanorama - Introducerar Scandinavian Traveler - BusinessClass.se
SAS legger ned Scanorama - Introduserer Scandinavian Traveler - BusinessClass.no
SAS nedlægger Scanorama – Introducerer Scandinavian Traveler - BusinessClass.dk
 

Agö

Medlem
Spännande och nytänkande. Jag läser i regel varje nummer av Scanorama men detta projekt ligger ju helt klart i linje med vad som gäller idag.

Kommer "webb-TV:n" (i annat format) kunna ses ombord i de nya kabinerna?
 
Lidt vemodigt at sige farvel til Scanorama, et blad jeg har fulgt med i så længe jeg kan huske, men samtidigt spændende med et nyt tiltag - jeg håber SAS får mest muligt ud af denne "re-launch on steroids".
 

Agö

Medlem
@Jacob: vet du om detta omfattar även Eurobonus Traveler Magazine? Nr 3 2014 landade i lådan häromdagen, alltid lika trevligt för oss tidskriftslukare (bra även för min danska).
 

Jacob

Medlem
Nu är det inte långt kvar till första numret av Scandinavian Traveler är ute. Jag hoppas kunna få en smygtitt i det första magasinet under dagen idag.
 

Jacob

Medlem
Nu sitter jag och bläddrar igenom nya Scandinavian Traveler. Lansering kommer bli 1 november och då kan man även läsa magasinet online via denna länk:
www.scandinaviantraveler.com

Kommer även finnas ombord från denna helg, om jag förstod det rätt.

Klart snyggare och fräschare än gamla Scanorama. Lite mer tips, några intervjuer, i första numret bl.a. med Eivind Roald (som jag även själv intervjuat) med titeln "The Big Brand Journey". SAS och EuroBonus-sidorna fortfarande kvar i slutet men med en helt annan design, och Singapore är fortfarande kvar som SAS-destination, med en grön plupp (vilket vad jag förstår är pga deras joint venture med Singapore Airlines, inga hintar tyvärr). Och så klart en del reklam.

Tror inte jag får lägga upp något i förtid, men är som sagt inte långt kvar.
 

Agö

Medlem
Har ägnat någon timme åt att surfa runt på scandinaviantraveler.com.

Förutom sanslöst pinsamma missar som t.ex. att man i den nu tillbakadragna tryckta versionen av det senaste numret publicerar hopplöst ouppdaterad trafikinfo (se bild här och online på s. 166 här) så känns hemsidan "oskön". Flera sidor har döda bilder (vet inte vad det heter på www-språk), t.ex. här, och information som publiceras om t.ex. Eurobonus är från tiden innan de nya ändringarna (som förvisso inte trätt i kraft än) aviserades.

Känns slarvigt och oproffsigt måste jag säga. Personligen tycker jag att sidan är trög, rörig och fult gjord. Jag gillar inte att behöva leta runt för att hitta tidningen i pdf-format. Bättring anbefalles.
 

Agö

Medlem
Det är också undermålig engelska. Jag gör inte anspråk på att vara någon mästare men det är fasligt dåligt på vissa ställen. Nedan ett utdrag ur presentationen.

Källa: About | Scandinavian Traveler

In short: this is a complete online lifestyle and travel magazine featuring some of the best writers and photographers in Scandinavia.

The editorial content follows what’s up in the world as well as the interest of our readers. When it’s fashion week in Europe, we meet the designers behind the catwalk. When it’s spring in the air, our guides takes you to there. In winter we know all about skiing and the must haves gadgets….

Through the year we meet interesting people and visit the places that you want to visit, right now or on you’re next trip.
 
Toppen