Senaste nytt

Hur många kommer att flyga mer med SAS när nya kabinerna introduceras?

Goldfinger

Medlem
Hej,
Känner själv att jag kommer flytta "tillbaka" många av mina longhaul resor till SAS när de uppgraderat businesscabinerna. Jag tröttnade så i den grad på "Gynekologstolarna" i nuvarande kabin att jag nästan totalt valt bort SAS de senaste åren.
Hur många tänker som jag ?
 

Palazzi

Medlem
Är väl inte omöjligt, men det beror ju helt på vart jag ska någonstans. Jag kommer inte flyga med SAS bara för sakens skull, och de har ju ett ganska litet långlinjenät.

Jag brukar idag flyga United från Stockholm till New York (som jag tycker är bättre än SAS), men där kan det säkert bli ändring. Att flyga SAS + United inrikes är inte ett alternativ - då byter jag hellre i Europa.

Tycker SAS långlinjeflygningar redan håller bättre klass än inom Europa (sett till konkurrensen), men fortsatt finns det ju vassare spelare på marknaden. Jag tycker att SAS nya kabin är den mest estetiskt tilltalande på marknaden, men känns som en aning svag USP för att byta till bolaget.

Med 95% Europaresor är jag väl dock inte heller målgruppen för SAS :) .
 

Storsteffe

Medlem
Kan bli lite någon tur om det stämmer med vidare anslutningar i New York/Chicago eller om det är slutdestinationen förstås, byte i Köpenhamn är nog inte aktuellt då det "alltid" finns bättre alternativ när man flyger västerut.
 

ACervin

Medlem
SAS longhaul har jag undvikit då businesskabinen håller alltför låg klass. Men servicen har ofta varit bra. Kan mycket väl tänka mig att överväga SAS igen när det blir lie flat och ett vettigt underhållningssystem.
 

Matsson

Medlem
Kommer säkert att testa,men det är såklart en prisfråga för våra privata resor och jag tror inte SAS kommer konkurrera med BA och LX till Asien runt 14-15k.
 

agehall

Medlem
Inte speciellt många fler skulle jag säga. Detta baserar jag på att SAS redan idag fyller sina kabiner rätt bra, så hur ska de få in mer folk?

Betänk också att gemene man tycker att både Ryan Air och Norwegian är helt OK bolag att flyga med, så vad är egentligen felet med SAS nuvarande kabin..?
 

staff

Medlem
Jag kommer aktivt att forsoka flyga SAS fran CPH i fortsattningen, forutsatt att det passar med mina behov. Det ar ju trots allt det som avgor i slutandan.
 
Toppen