Senaste nytt

Platsbokning som EBG på Widerøe

Har en bokning gjord via Widerøe där vissa flighter är SAS och vissa Widerøe. Jag är EBG och har lagt in det i bokningen samt bokat "Premium ekonomi" (Bokningsklass A). Någon som vet hur man kan komma åt att välja plats redan nu (ca en veckan före avgång).

Jag får upp bokningen både i SAS appen samt på SAS hemsida men på hemsidan finns ingen info om att boka platser likt det brukar göra när man bokar via SAS.
 
A

Aurora

Guest
EBG/EBD-status har ingen verdi hvis det er en anbudsrute. Dessuten er det ingen setevalg generelt på Widerøes ruter med Dash8-100/-200. "Free seating".
På Dash 8-300 og -Q400 er der ofte setevalg, men på -300 kan du ofte bes om å flytte deg allikevel, pga vekt/balanse.

Oversikt over anbudsruter: Anbudsruter Widerøe

Skal du fly på ruter med Dash 8-Q400 er det antakeligvis ikke anbudsrute - og du kan kontakte SAS kundeservice (f.eks chat) for å fikse sete for deg :)

Oversikt over ruter med setevalg: Flybilletter til Norge og resten av verden - fly med Widerøe
 
Jag ska på några dagar köra rutten Köpenhamn - Bergen, Bergen - Bodö, Bodö-Trondheim, Trondheim - Oslo, Oslo-Göteborg. Ser jag rätt är det faktiskt bara på sträckan Bergen-Bodö samt Oslo-Göteborg som det är Wideröe resten är SAS flygningar.

Får prova kundtjänst på SAS, tack för svar @Aurora
 
A

Aurora

Guest
Jag ska på några dagar köra rutten Köpenhamn - Bergen, Bergen - Bodö, Bodö-Trondheim, Trondheim - Oslo, Oslo-Göteborg. Ser jag rätt är det faktiskt bara på sträckan Bergen-Bodö samt Oslo-Göteborg som det är Wideröe resten är SAS flygningar.

Får prova kundtjänst på SAS, tack för svar @Aurora

Du ser helt korrekt! Bergen-Bodø er Q400 og Oslo-Gøteborg er vanligvis en -300. Så kan du jo ha i bakhodet at du KAN bli flyttet på den til Gøteborg :)
 
Toppen