Senaste nytt

164.000-poäng: Tips på "billiga" solsemesteröar i Asien?

smillan

Medlem
Hej,

Jag ska till Singapore mellan den 16-22 november för jobbets räkning. Jag har 164.000-poäng och tänkte köpa biljett för sambon med poäng. Men efter jobbet hade det varit trevligt att fortsätta till någon "paradisö" liknande levnadsprisnivå som i Thailand. Resan från SIN och vidare till semesterön t/r vill jag betala helt med mina poäng. Ex. Funderar jag på att ta Bali en vecka, vilket jag tror jag kommer undan med med en t/r SIN för sambon och 2st t/r SIN-Bali.

Någon som har andra tips?
 
Det finns många öar inom 2-3 timmars flygavstånd och det kostar en spottstyver att flyga med lågprisbolag där borta. Onödigt att lägga poäng på det, tycker jag.
 
Phu Quoc kan rekommenderas. Trevligt och avkopplande med lagom mycket att göra om man är på det humöret.

Men det finns många andra alternativ också i närheten för den delen.
 
Det verkar som att du är prismedveten och om du inte väljer Phu Quoc så skulle jag rekommendera antingen någon annan ö i Vietnam eller Thailand. Det främsta skälet är maten, du kan få riktigt god mat i de länderna för mycket rimliga pengar. Jag har också läst att Vietnam är ett av de länder i världen som har mest prisvärda hotell (tillsammans med Polen, om jag minns rätt).
 

PG

Medlem
En annan (paradis) ö I Vietnam är Con Dao och vad jag hört går nu mer flyg mellan HCMC och ön. Om det inte behöver vara just en ö finns även andra helt ok ställen i Vietnam för några slappa dagar, Vung Tau och Mui Ne. Inte direkt paradis men helt ok för sol och bad samt bra priser och rimligt avstånd från HCMC.
 

Glenn E

Medlem
KLM är väldigt billigt från Singapore till Bali.
Prova t.ex Korean Air eller Garuda med poäng så slipper du betala så mycket avgifter som med KLM. (Tror jag)
 
Toppen