Senaste nytt

Söker [Economy] Stockholm-West Palm Beach-Phoenix-West Palm Beach-Stockholm

NyfikenGrau

Medlem
Har fått en ganska klurig uppgift av min gamle far (80 år, helt ok fysik men något virrig ibland) som vill ut och resa nu i november/december...vart vänder man sig då om inte till expertpanelen?

  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? West Palm Beach
  • När vill/behöver du resa ut? mitten av november ungefär
  • När vill/behöver du komma hem? 9-10 december ungefär.
  • Hur länge vill du vara borta? drygt 3 veckor alltså
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? kvittar
  • Vad är din budget? (per person) Svårt att säga, men budgeten är nog inte problemet i detta fall.
  • Vad är det viktigaste för dig? Smidig förbindelse med så få och enkla byten som möjligt, OBS! Ingen hyrbil är aktuell pga åldern och likaså kan personerna som ska besökas inte hämta upp pga diverse ålderskrämpor.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Phoenix Arizona sista veckan.

Det verkar finnas mycket gott om många billiga biljetter från Arlanda till Florida under den angivna tiden, men han vill gärna landa direkt på West Palm Beach. Jag ser ju själv att det finns mycket fler förbindelser till Miami till mycket bra priser med nästan alla större bolag. Har sett helt tokbilliga biljetter med KL/DL till PBI fast med byten i både AMS och ATL, känns inte så lockande tycker jag rent spontant.
--Är det krångligt att ta tåget från MIA till West Palm Beach och sedan taxi därifrån?
--Är det krångligt att byta till inrikes på Newark med United, bör drygt 2 timmar räcka? (ARN-EWR-PBI-EWR-ARN)
--Något tips på smidig transport PBI-PHX-PBI? PBI verkar för liten för att ha direktflyg, ok att byta inrikes i USA eller bättre att använda MIA eller annan flygplats i Florida?

Eller, kort och gott, hur skulle ni löst detta? Jag har tyvärr ingen möjlighet alls tidsmässigt att följa med själv på en så pass lång resa.

Tacksam för all input här :)
 
Toppen