Senaste nytt

Andring/ombokning av ej ombokningsbara biljetter

trekker

Medlem
Hej, kunde inte komma pa nagon bra rubrik till min fraga.

Jag vet nog svaret sjalv men tankte kolla med de som troligen vet bast.

Jag sitter mitt i en resa, har forbrukat min biljett ut och har saledes endast returresan kvar - denna i ej ombokninsgbar CE. Nasta vecka har jag en ny utresa till samma destination foljt av en hemresa nagra veckor senare, alla biljetter i ej ombokningsbar CE.

Nu behover jag eventuellt stanna en vecka till, vilket gor att jag inte anvander min forsta retur biljett och inte heller min nasta utresa. Vad for alternativ har jag? Behover jag gora utresan for att fa behalla hemresan, eller forsvinner den? Vad for slags aterbetalning kan man fa och pa vilka biljetter isafall, jag vet att hos SAS t ex far man tillbaks skatterna man betalat - galler detta hos BA ocksa?

Hoppas jag inte varit for otydlig i mitt scenario.
 

agehall

Medlem
SVJV så måste du resa alla sektorer i bokad ordning för att efterföljande inte ska avbokas hos BA. Jag har ingen aning om ifall du kan få tillbaka skatter och avgifter.
 

Dr. Miles

Expert
Vad for slags aterbetalning kan man fa och pa vilka biljetter isafall, jag vet att hos SAS t ex far man tillbaks skatterna man betalat - galler detta hos BA ocksa?
Om du har bokat din resa på BA.com, kan du klicka på "Avbokningsalternativ för denna bokning" i Manage My Booking.

Screenshot20140930_1.png


Det brukar att visa hur mycket du får tillbaka innan du avbokar.
 

trekker

Medlem
SVJV så måste du resa alla sektorer i bokad ordning för att efterföljande inte ska avbokas hos BA. Jag har ingen aning om ifall du kan få tillbaka skatter och avgifter.
Det var det jag misstankte.

Nej om jag behover vara har i helgen sa far det nog bli en extra resa mellan resorna istallet. Kanns spontant battre att aka hem och vanda och saga hej till familjen 2 ggr an att vara borta nastan 2 veckor i strack.
 

johhenrik

Medlem
Det var det jag misstankte.

Nej om jag behover vara har i helgen sa far det nog bli en extra resa mellan resorna istallet. Kanns spontant battre att aka hem och vanda och saga hej till familjen 2 ggr an att vara borta nastan 2 veckor i strack.
SÅ sa jag när jag flög hem från Dubai en fredag morgon för att återvända till söndag morgon. Jag ville hem till familjen. Sen blev flighten till Doha försenad och jag missade min flight till Stockholm och blev sittandes i Doha ett dygn. Blev några timmar hemma innan jag vände tillbaka till Dubai. :)
 
Dr. Miles, den där skumme resebyrån i Thailand som bokade om din icke-ombokningsbara biljett, har inte den möjligtvis en hemsida? De skulle nog kunna hjälpa till här.
 

Dr. Miles

Expert
Dr. Miles, den där skumme resebyrån i Thailand som bokade om din icke-ombokningsbara biljett, har inte den möjligtvis en hemsida? De skulle nog kunna hjälpa till här.
Det var runt 2002 och då hade jag en pappersbiljett. Jag tror inte att samma trick fungerar idag.
Dessutom jag flög med THAI och inte med British Airways.
 
Toppen