Senaste nytt

iPhone 6/6+ från USA

henke12

Medlem
Är det något speciellt man ska tänka på om man köper en iPhone 6/6+ i USA?

Har en kompis som ska åka över till helgen och blir lite sugen på att slå till då priserna är duktigt mycket lägre i USA.
 

Kricka

Medlem
@henke12 Det har skrivits rätt mycket om inköp av iPhone utomlands och vad man
skall tänka i flera trådar (sök på iPhone så hittar du en hel del om framförallt 5 S).
Sammanfattningsvis så är problemet att 4 G använder andra frekvenser i USA
jämfört med i Europa vilket kan innebära att du köper en telefon som inte fungerar
speciellt bra i Sverige.
 

henke12

Medlem
@henke12 Det har skrivits rätt mycket om inköp av iPhone utomlands och vad man
skall tänka i flera trådar (sök på iPhone så hittar du en hel del om framförallt 5 S).
Sammanfattningsvis så är problemet att 4 G använder andra frekvenser i USA
jämfört med i Europa vilket kan innebära att du köper en telefon som inte fungerar
speciellt bra i Sverige.
Ja, jag har också läst trådar angående detta men så vitt jag förstår så blir lurarna mer och mer identiska som säljs runtom i världen och jag ville undersöka om någon på BC faktiskt har plockat hem någon telefon från USA och kan ge en rapport direkt hurvida det funkar med frekvenser/band.

@Moco Har du köpt din i Sverige?

[EDIT: Texten jag skrev föll outgrundligt bort]
 
Last edited:

Moco

Medlem
@henke12 Ursäkta att jag var otydlig, men ja, det har jag. Jag har inte köpt den från USA, vilket ju var din fråga. Men precis som Kricka säger så kan det bli problem med frekvenserna.
 

widde

Medlem
Haft min telefon en dryg vecka nu, köpte den via england och den fungerar bra! USA skulle jag passa mig för med tanke på 4G.
 

NiNE

Medlem
Det som gör det riskabelt med köp i USA är väl framför allt att det finns en risk att telefonen blir låst framöver. Trots att man köper en obunden telefon är den "utgiven" av en operatör, och de kan spärra telefonen i framtida uppgraderingar. Det är ovanligt att det sker, men det finns en risk och då blir telefonen obrukbar utanför USA. Det är huvudanledningen till att jag har avstått från köp flera gånger.
 
Toppen