Senaste nytt

Flyg t/r till Filippinerna för 90 000 EuroBonus-poäng och 2-4-1

robisak

Ny medlem
Hej.

Jag har 90 000 Eurobonuspoäng och en AMEX 2-4-1 voucher och skulle vilja ta mig till Filippinerna (helst MNL) över jul och nyår. Går det överhuvudtaget? och isåfall hur hittar jag flighterna ?
Jag är helt färsk på forumet så inget är självklart för mig :)

/R
 

Magino

Medlem
Hej och välkommen hit @robisak

AMEX 2-4-1 voucher gäller endast om du enbart flyger med SAS. Så har du riktigt tur kan du komma till Beijing, Shanghai eller Tokyo för 40.000 poäng i ekonomi eller 70.000 i business. Nu har jag inte tittat hur tillgängligheten är under de dagarna du vill åka.
Sedan för att ta sig till Manila från någon av städerna kostar det ytterligare 50.000 i ekonomi eller 75.000 i business. Så visst är det möjligt att ta sig till Manila för 90.000 poäng men frågan är om det finns några platser kvar.
 

robisak

Ny medlem
Tack @Magino :)

Okej. Ja jag kan hitta ARN-TYO för 40.000 men hur hittar jag tex TYO-MNL. Någon speciell sökmotor ?
Så jag kan alltså, med lite tur, hitta SAS-flighter hela vägen till och från Manila och alltså använda min 2-4-1 eller missuppfattade jag dig nu?
 

Glenn E

Medlem
I ekonomi funkar det.
SAS till Shanghai eller Peking eller Tokyo kostar 40000 miles med Amex 2-4-1 en person.
Från far east (Shanghai,Peking,Tokyo) till Manila , Southeast asia kostar det 50000 miles med en star allience reward. Då kan du ju flyga till Manila via Bangkok eller Singapore eller Tokyo eller Taipei eller Seoul också och få en natt där på vägen till Manila. Flygskatter tillkommer dock.
Asiana flyger till fler ställen i Filippinerna än Manila dessutom.
 

Dr. Miles

Expert
Asiana flyger till fler ställen i Filippinerna än Manila dessutom.
Tyvärr går det inte att boka Asianas flygningar under jul & nyår med SAS EuroBonus poäng. De har blackout perioder.

Asiana Airlines skrev:
Mileage Deduction for the Peak Season

International Flights (departing from non-Americas locations)
2014:
1/1~1/12, 1/24~2/2, 7/24~8/25,
9/5~9/9, 12/24~12/31

2015:
1/1~1/11, 2/13~2/22, 7/23~8/24,
9/24~9/30, 12/24~12/31
Mileage Redemption Table < Flight Award/Upgrade Awards < Asiana Mileage Redemption < Asiana Club < Home
 
Toppen