Senaste nytt

Stockholm - Australien I December i Business Class

Mr.T

Medlem
Hejsan, jag skulle behöva hjälp med att få några förslag om en resa till Australien i Jul.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, men kan köpa positionering flyg om det är nödvändigt.
  • Var är din destination? Sydney, men kan åka till annan stad och köpa inrikesbiljett om nödvändigt.
  • När vill/behöver du resa ut? 19-22 December
  • När vill/behöver du komma hem? 03-06 Januari behöver vi åka.
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 3 Vuxna och 1 barn på 9 år
  • I vilken kabinklass? Business Class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst A*, men det viktiga är att stolen är lie-flat. Vill inte flyga med ett kinesiskt bolag, har dåliga erfarenheter av dem.
  • Vad är din budget? Runt 30,000 SEK Per Person
  • Vad är det viktigaste för dig? Priset, kort restid samt en bekväm stol.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
  • Tack för all hjälp!
 

ACervin

Medlem
Bra tid att flyga business. Ekonomi biljett över julen kan kosta upp mot en 17 000. Med China Southern, Air France och KLM kan man komma ner på ca 26 000 per person. Sökte på Momondo som var något billigare än ITA matrix. Var en tusenlapp dyrare från Köpenhamn. Har inte kollat ex Göteborg. Restiden är lite åt det långa hållet. Snabbast möjliga ligger på ca 24 h. Hamnar man under 30 h så är det OK. Allt däröver blir en avvägningsfråga, pris mot tid. Prismässigt är allt under 30 000 kr väldigt bra om man ser utspritt över året.

Skärmavbild 2014-09-28 kl. 05.15.43.png
 

ACervin

Medlem
Jag roade mig för egen räkning att jämföra olika avreseorter i Europa och jämföra med att flyga in till Brisbane eller Sydney. Överlag billigare att flyga in till Sydney. Tyvärr för min del. Snubblade dock över att prismässigt fynd från London till Sydney i business för 19 400 kronor. LHR-BOM-SYD med Air India.

Skärmavbild 2014-09-28 kl. 05.35.46.png
 
Toppen