Senaste nytt

Boka Aviosresa åt släkting med "samma" namn?

Morgan

Medlem
Funderar på följande, tror ni det skulle funka?

Jag heter Per Morgan Efternamn, har registrerat båda namnen i min BAEC-profil.

Har en bror som ska till London med en kompis och en 2-för-1-voucher jag inte kommer hinna använda. Han heter Per Anders Efternamn. Vad händer om jag bokar en biljett till Per Efternamn? Kan han använda den? Eller har jag sabbat allt genom att ha med "Morgan" i min BAEC-profil?
 

Alf

Medlem
Är det inte samma som för Amex voucher, den kan man ju boka åt någon annan utan att man själv behöver åka. Nu tänker jag främst på den 2-4-1 man får på BA Visa kort, du kanske har något annat.

Har du en från Visa kortet är det himla dålig utdelning att använda den mellan ARN-LHR där priserna ändå är låga både i ekonomi och business.
 

gdaily

Medlem
Du kan ju också ringa BA och be dom plocka bort Morgan ur din profil, med anledningen att "mina flighter krediterar inte korrekt när jag inte får med hela namnet i resan".
 
  • Gilla
Reactions: pep

johno

Ny medlem
Hej,
Har ett liknande dilemma nu, undrar hur det gick för dig - vågade du dig på att testa?
Jag provade att ringa BA kundservice o kolla lite, enligt de så ska man kunna uppdatera passinformationen online (jag sa att jag bara hade en vanlig biljett jag köpt som jag ville ge bort till min namne)
Men nu ligger ju vouchern låst till mitt egna BA-konto där mitt födelsedatum ligger "hårdkodat", dvs jag kommer behöva kontakta de för att ändra detta..gissar jag.
 
Toppen