Senaste nytt

Miles&More Select miles

KristoferS

Medlem
Tidigare i år informerade M&M om deras nya extra poängsystem; Select miles.
Om jag minns rätt stod det något om att när man kommer till 125k så kunde man välja på 2 extra upgrade vouchers eller att ge ett Senatorkort till någon.

Nu kan jag äntligen se mina select miles på M&Ms hemsida. Det börjar dra ihop sig till 125k och följande alternativ visas:

1. Your Lufthansa Senator Lounge voucher
Travel in amazing comfort: this voucher entitles to one-time access to a Lufthansa Senator Lounge.

2. € 50 discount voucher for your purchase in the Lufthansa WorldShop
Indulge your family, friends or yourself with a high-quality gift from the Lufthansa WorldShop.


Är det någon av er här som vet mer om detta?
För mig känns det som direkt värdelösa erbjudanden. Varför skulle jag vilja ha en engångsvoucher till Senatorloungerna när jag ändå automatiskt är Senator vid 100k?

Och 50 Eur rabatt känns rätt fattigt om man har åkt ihop 125k...

Som sagt, är det någon som har bättre insikt i frågan?
 

MarcusC

Medlem
Ja det är väl om man kan ge bort den, når man 200k tror jag man fick bla lounge voucher till FCL vilket ger lite mer värde än en SEN lounge voucher...
 

KristoferS

Medlem
Jag läste på lite mer. Vouchern är för dig, och gäller i 6 månader från utfärdande. Dessutom endast när du flyger med M&M bolag.
Helt oförståeligt. Jag tar en upgrade voucher vilken dag som helst men inte det här.
 

agehall

Medlem
Det där verkar ju vara helt galet dåligt. Det där lär ju bara reta en massa folk. Det hade nog varit bättre att de låtit bli att göra något alls.
 

MarcusC

Medlem
Jag fick ett brev av Lufhansa M&M för någon vecka sedan.

125000 Select Miles ger som sagt en lounge voucher ( guest voucher / can be used for s travelling companion or given to family member or friend. Så borde väl vara om man vill gästa fler, eller ge bort?)
samt 50€ discount worldshop.
150000 ger Hilton Gold samt ovan.
225 får man även en First Class Lounge voucher.
275 Även 2 Upgrade vouchers
Det är väl trevligt med något incitament att fortsätta samla miles efter 100k miles, men håller med det känns lite futtigt med en lounge voucher. Knappast troligt man kommer upp i 225 , och gör man de är man ju snart HON..:)
 
Last edited:

KristoferS

Medlem
Jag skickade en fråga och kritik till M&M och fick nyss ett ganska menlöst svar från helgpatrullen:

Thank you for your interest in Miles & More Selections.

For advice or assistance with Miles & More Selections, kindly contact your local Miles & More Service team. You will find the number under www.miles-and-more.com < Help & Contact > Contact by Phone <.

Feel free to contact us again if you have any further queries; we will be happy to help you.

Sincerely,
Your Miles & More Service Team
 

MarcusC

Medlem
Jag skickade en fråga och kritik till M&M och fick nyss ett ganska menlöst svar från helgpatrullen:

Thank you for your interest in Miles & More Selections.

For advice or assistance with Miles & More Selections, kindly contact your local Miles & More Service team. You will find the number under www.miles-and-more.com < Help & Contact > Contact by Phone <.

Feel free to contact us again if you have any further queries; we will be happy to help you.

Sincerely,
Your Miles & More Service Team
Ja lite brist på logik hos m&m. Och deras kundservice och "standardsvar"' bara att sucka över
 
Toppen