Senaste nytt

Tierpoint run med avresa i december från Arlanda med One World bolag

freno

Medlem
Då gör jag ett nytt försök att hitta någon rolig resa till min frus födelsedag, vi båda saknar 1120 poäng för att fixa guld i One World med men det är inget krav att kvala dit men vi vill gärna komma en bra bit på väg. Vi villa kunna äta en middag i någon kul stad den 13 december, i övrigt är vi öppna för förslag.

Varifrån vill du börja din resa?
- Arlanda (arn)
Var är din destination?
- spelar ingen roll
När vill/behöver du resa ut?
- vill åka tidigast 10 december
När vill/behöver du komma hem?
- behöver komma hem senast 16 december
Hur länge vill du vara borta?
- planerar att vara borta 4-5 dagar men spelar ingen roll.
Hur många personer som skall resa?
- vi är två vuxna
I vilken kabinklass?
- Business eller högre
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
- One world
Vad är din budget?
- 15-20k per person
Vad är det viktigaste för dig?
- BA tierpoints
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
-skulle vilja stanna i en stad den 13 december då min fru fyller år.
 

Dr. Miles

Expert

Senator

Moderator
Tyvärr @freno hamnar du precis emellan bra dealar. Det finns bra priser runt den amerikanska högtiden "Thanksgiving" sista veckan i november och runt jul och nyår. Men, utresor mellan ca 2 december till 22 december finns enbart "vanliga" priser. Så kan du resa ut mellan den 23 nov och 2 dec, eller 22 dec och 4 jan finns det mycket att välja på.

Så antingen ta firande innan eller efter födelsedagen tyvärr. Det verkar inte komma någon annan rea, något några av oss hade önskat :(

Om ni inte vill åka till Hawaii som är lååååååångt (tro mig, gjorde det i november förra året), så kan vi återanvända @Dr. Miles rutt på lång väg:

ARN-HEL-LHR/LCY-JFK-DCA-LAX
40 + 80 + 210 + 60 + 210 = 600 varje väg eller 1 200 t/r. Kostar ca 17 500kr från ARN


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

freno

Medlem
Tyvärr @freno hamnar du precis emellan bra dealar. Det finns bra priser runt den amerikanska högtiden "Thanksgiving" sista veckan i november och runt jul och nyår. Men, utresor mellan ca 2 december till 22 december finns enbart "vanliga" priser. Så kan du resa ut mellan den 23 nov och 2 dec, eller 22 dec och 4 jan finns det mycket att välja på.

Så antingen ta firande innan eller efter födelsedagen tyvärr. Det verkar inte komma någon annan rea, något några av oss hade önskat :(

Om ni inte vill åka till Hawaii som är lååååååångt (tro mig, gjorde det i november förra året), så kan vi återanvända @Dr. Miles rutt på lång väg:

ARN-HEL-LHR/LCY-JFK-DCA-LAX
40 + 80 + 210 + 60 + 210 = 600 varje väg eller 1 200 t/r. Kostar ca 17 500kr från ARN


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

är lite trött så här på eftermiddagen =) men den sista rutten du föreslog ARN-HEL-LHR/LCY-JFK-DCA-LAX, går den över födelsedagen eller är det kört?
 

Senator

Moderator
är lite trött så här på eftermiddagen =) men den sista rutten du föreslog ARN-HEL-LHR/LCY-JFK-DCA-LAX, går den över födelsedagen eller är det kört?

Tyvärr det gäller för de utresedatum som jag skrev ovan, som inte var 100% rätt, men här är korrekta datum:
Mellan 11/23/14 och 11/30/14
Mellan 12/23/14 och 01/02/15

Det är utresedatumet jag skriver, hemresan kan vara utanför spannet.
 

freno

Medlem
surt ... hade ju varit en smidig rutt annars då guldet hade varit säkrat. Om det nu bara är "vanliga" priser som gäller, vad får du för 15-20k med max tp intjäning?
 
Toppen