Senaste nytt

Räcker 1:35 min i Athen för transfer, separata biljetter

Knyhlen

Medlem
Hej,
Jag skickar min fru + hennes mor på semester till Cypern. Biljetten är bokad med SAS Plus till Athen. Därifrån blir det en separat biljett från Athen - Larnaca. Det var länge sen som jag var på Athens flygplats. Är 1:35 tillräckligt för att hämta bagage och sen checka in igen.

Det är Aegan från Athen till Larnaca så Star på båda resorna. Fru Nyhlen är Gold member (om det gör någon skillnad ifall det blir tight med tid).

Vi vill helst undvika övernattning i Athen så därför denna fråga. Är det rimligt utan förseningar eller extraordinära problem? Och hur är punktligheten kring Athens flygplats?

mvh/
Kristoffer
 
Jämfört med alla andra flygplatser i Grekland är Aten en dröm. Spontant skulle jag vilja säga att 1:45 är tillräckligt om allt går som det ska.

Det kan dock hända att bagaget på vägen till bandet blir lite sent men jag tror inte att det ska var något problem. Det borde ändå finnas tid att hinna incheckningen.

Fast hade jag varit den som reste hade jag undvikit incheckat bagage....du får lära dom konsten att få ner allt i en kabinväska! :)

Däremot hade jag bett dom i Sverige att tagga det direkt till Larnaca, ibland är dom snälla och kan fixa det även om det inte är en biljett.
 
Toppen