Senaste nytt

Bra pris business till Orlando/Miami

wheaa

Medlem
Hej!

Jag tittar på en resa till Florida (helst Orlando eller Miami) från Stockholm för två personer plus bebis i knät i business från mitten av april och ca 1 månad framåt. Det billigaste jag lyckas hitta är är ca 32k för alla tre med antingen United och eller Lufthansa.

Tycker ni att det är ett bra pris eller tror ni att jag kommer kunna hitta något bättre pris/bolag längre fram så att jag ska vänta? Vad brukar reapris till Florida kunna landa på?
 

agehall

Medlem
Du kanske kan komma ner lite till om det kommer en rea, men frågan är ju om man vågar vänta på dessa. Det är ju ingen garanti att de gäller för den period du vill resa och risken är då att det pris du fått nu inte längre finns.
 

Dr. Miles

Expert
Jag glömde att nämna att vissa Star Alliancr JV:s priser till New York tillåter routing via Miami och även stopover där.
Priset till New York ligger runt ca 12.000 SEK inkl. skatter p.p. vid rea och om du kan flyga från Köpenhamn kommer du ner till strax över 10.000 SEK p.p.

Mer info kan du hitta i Deals delforum.
 
Last edited:

Ystad

Medlem
Icelandair är mitt tips.
Dom flyger till Orlando. Med de önskemål du har bör du kunna hitta biljetter för under 30k (det blir åtminstone lite billigare). "Saga klass" är kanske inte den allra häftigaste kabinen - men helt ok tycker jag.
Dessutom byter man plan på Island vilket gör att inget ben känns jättelångt. Loungen på Keflavik är bra. Ytterliggare en sak: ingen extrakostnad för stopp over på Island. Har ni inte badat i Blå Lagunen tidigare så är det ett "måste" om man passerar Island.
PS Jag har varit ganska mycket i Florida genom åren. Vill du ha tips så delar jag gärna med mig. DS
 

wheaa

Medlem
tack då kanske det är lika bra att boka snart då. Flyger helst *A då jag har guldkort där, skulle ni rekommendera United eller Lufthansa?
 

Senator

Moderator
tack då kanske det är lika bra att boka snart då. Flyger helst *A då jag har guldkort där, skulle ni rekommendera United eller Lufthansa?

Vilket Star Guld har du? Är det SAS EuroBonus? I så fall skulle jag boka United.. Annars skulle jag boka Swiss via Zurich över Lufthansa via Frankfurt. Mycket på grund av avgångstiderna som är gräsliga med Lufthansa till Miami.

Det ligger ett Star Alliance Joint Venture pris ute nu där utresan måste vara mellan 28:e mars och 11:e april som skulle passa. Blir ca 17 500kr per vuxen..
 

Dr. Miles

Expert
Jag glömde att nämna att vissa Star Alliancr JV:s priser till New York tillåter routing via Miami och även stopover där.
Priset till New York ligger runt ca 12.000 SEK inkl. skatter p.p. vid rea och om du kan flyga från Köpenhamn kommer du ner till strax över 10.000 SEK p.p.

Mer info kan du hitta i Deals delforum.
Så här ser exemplet ut.
OBS priset är för hela familjen (2 vuxna och en bebis utan eget säte) från Köpenhamn.
Screenshot20140925_2.png


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

I teorin kan man flyga hem via Stockholm med United fare och hoppa av där men jag har inte kunnat att hitta P klass platstillgång på Newark->Stockholm i början av maj 2015.

Deals från Köpenhamn:
[Business class] København/Billund-New York T/R, Star Alliance JV, 8.900 DKK inkl. | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Routingregler:
http://www.businessclass.se/forum/t...alliance-jv-8-900-dkk-inkl.14810/#post-246518
 

Dr. Miles

Expert
@Dr. Miles kom ihåg att vår kompis @wheaa startar resan i Stockholm, så det tillkommer ARN-CPH-ARN som kostnad och kanske stressfaktor med olika bokningar och extra segment med barn.
Det var därför jag skrev att man skulle ha kunnat hoppa av i Stockholm vid hemvägen med United fare, om det fanns platser i P klass.
Vissa medlemmar bor i mellersta Sverige och skriver Stockholm som avreseort, men det kanske är lika långt till Köpenhamn som till Arlanda. Jag vet dock inte var @wheaa bor. Jag presenterar bara ett alternativ.
 
Toppen