Senaste nytt

Air France till Bangkok - vilken terminal och lounge på Paris CDG?

simulacra

Medlem
Jag försöker gräva fram info om terminal för min flight från CDG till BKK nästa månad, enligt infon från AF så avgår flighten från 2F vilket jag inte förstår då det är en Schengenterminal för intraeuropiska short och medium haul. Det jag främst vill få reda på är ev. loungeaccess för min flight i premium eco då man på min biljett inte kan få access till La Premiere eller loungen i 2G, är det då möjligt att få access till loungen i 2E om min flight skulle avgå från den terminalen.

AF's hemsida är lite luddigt när det gäller den biten eftersom CDG loungerna inte listas om man väljer alternativet "intercontinental flights" i drop down-menyn.

Någon som flugit till BKK från CDG som kan förklara lite hur det fungerar?
 

Jacob

Medlem
Det var märkligt, står mycket riktigt 2F i systemet.

Jag skulle gissa på att det är en felskrivning, terminal 2F är en renodlad Schengenterminal numera och finns inte kvar någon passkontroll.
 

Pho

Medlem
Om jag inte missminner mig, så ger inte premium eco lounge access för intercontinentala flighter utan endast för short haul.
 
Hej, rest sträckan flera gånger. Senast så avgick mitt flyg avgick från terminal 2E. I Premium economy har du tillträde till Sky Priority, dvs fast track och access till longhaul loungen i terminal 2E. Om du ankommer till 2F är det en enkel promenad på ca 5-7 min till terminal 2E.

Till skillnad från många andra tycker jag CDG-airport fungerar bra :). Med tillgång till Sky Priority fungerar det ännu bättre.

Trevlig resa!
 

simulacra

Medlem
Hej, rest sträckan flera gånger. Senast så avgick mitt flyg avgick från terminal 2E. I Premium economy har du tillträde till Sky Priority, dvs fast track och access till longhaul loungen i terminal 2E. Om du ankommer till 2F är det en enkel promenad på ca 5-7 min till terminal 2E.

Till skillnad från många andra tycker jag CDG-airport fungerar bra :). Med tillgång till Sky Priority fungerar det ännu bättre.

Trevlig resa!


Tack för infon, det är första gången jag flyger åt det hållet med AF och informationen är som sagt lite bristfällig på siten, ska bli trevigt att för en gångs skull flyga med loungeaccess, har inte känt att kostnaden varit värt det men med åren så inder man att livet är för kort för att flyga inklämd som en sardin i eco, PE är väl inget jättesteg uppåt men nästa resa ska jag planera lite bättre, jag grämer mig fortf över att jag missade THY's businessbiljetter till BKK för 10500kr. De kommer nog aldrig komma tillbaka. :)

Men såna här grejer förändras judå och då så det kanske är värt att fråga vid bagageinlämningen om vad som verkligen gäller.

Jag såg att moddarna bröt ur mitt svar och gjorde det till ett eget topic, tack för det, jag försöker att undvika att skapa nya trådar om tråden redan behandlar ngt likande, man alla forum tycker annorlunda. :)
 
Toppen