Senaste nytt

New York för 2500 t&r med Norwegian

Mauricio

Medlem
Samma här, om de verkligen lyckas gå runt och tjäna pengar på att sälja biljetter till New york och Rio de janeiro för 2500kr return, så är det ganska otroligt. Dessutom tror jag nog att jag hade köpt någon biljett, ARN-GIG för 2500 är helt sjukt. Även fast LH hade en rea i Y för inte så länge sedan för 4599kr return till GIG.
 

Marcus01

Medlem
Dessutom kan man ju fråga sig hur många stolar som kommer kosta 2500kr, för att inte tala om vad priset för mat och dryck kommer var. Nånstans måste ju pengarna komma in liksom...
 

Homer

Medlem
Ursäkta men
lägsta tur- och returpris blir cirka 2500
De slänger alltså ut en eller två biljetter till det priset, övriga kostar 1000kr mer
 
Inte omöjlig pris om man skär ned på service och antal personal. Har för mig att US hade en gång STO-PHL-NYC för strax över 2600SEK.
 

fly4fun

Medlem
Air Asia X stoppar alla flygningar till Europa.
Ryanair har gett upp sina planer till USA.
Air Berlin, lågprisbolag som flyger långdistans, gör rekordförlust.
Oasis Airlines, Zoom airlines och många andra "lågprisbolag" som försökt flyga lite billigare har gått i KK.

Det finns inga hemligheter, det finns inga genvägar. Soppan i en fullsatt B788 kostar 2000 kr/stol för en enkel resa över Atlanten. Med dagens soppa priser är det självmord att sälja en sån biljett för under 4000 kr, om 1 år är soppan troligen ännu dyrare.

Det har aldrig funnits ett enda bolag som med framgång flugit långdistans billigt, varför fortsätter folk gå på bluffen?
 

vicce

Medlem
Om en biljett kostar 2500:- så kommer jag köpa en direkt. Men som Fredrik säger, jag tror på det först när jag ser det.
 

Singapore

Medlem
Man kan flyga till NYC med Air Canada just nu för 3100 dvs det skiljer inte så mycket och då kommer det säkert tillkomma avgifter med Norwegian. Jag är förövrigt säker på att Norwegian inte skulle öppnat långlinjer om man inte hade haft tillgång till ett flygplan som 787, det är den som gör att de tror att de kommer lyckas till skillnad från föregångarna som gått i kk.
 

Marcus01

Medlem
Inte omöjlig pris om man skär ned på service och antal personal. Har för mig att US hade en gång STO-PHL-NYC för strax över 2600SEK.
Du måste ju enligt luftfartsbestämmelser ha minst en kabinpersonal per 50 stolar, inte per antal passagerare. 787: an kommer finnas i olika varianter från 210 stolar till 290, jag har ingen aning om vilken version DY valt men de behöver alltså minst 5 i kabinen om de har den minsta varianten.
 
Toppen