Senaste nytt

Mest generösa intjäningstabell (ekonomiklass)?

Har något Star Alliance-flygbolag generellt sett mer generös intjäningstabell, avseende ekonomiklassbiljetter hos partners, än övriga Star Alliance-flygbolag?
 
Anledningen till att jag undrar är jag räknar med att flyga över 50,000 miles inom Star Alliance (främst med SAS och Turkish) under 2015 och det vore trevligt om man kunde få något guldkort. Jag tycker att SAS krediterar bra på sina egna flyg, men ganska dåligt på partners flyg. Därför kan jag inte tjäna ihop till ett SAS guldkort.
 
Turkish är väl iofs ett av *A som ger ganska bra till EB till skillnad mot tex LH.

Turkish har ju bara 4 bokningsklasser som ger 25% (LVQT) resten ger ju 100%.

Men menar du Codeshare när du pratar partners? Isåfall är det nog kört eftersom man bara kan gissa sig till vad man tjänar.....
 

Jonas C

Medlem
Vilka flygbolag planerar du att flyga med? Det är bara United som ger 100% på billiga Economy numera. Hos Turkish gäller statuspoängen i 12 löpande månader, så är du snabb nog kan du tjäna igen resterande miles innan de går ut. Kravet ligger på 40K miles för Elite.
 

Flood

Medlem
Copa såg ju också bra ut. Sedan förstås Wideroe och Estonian. Men det beror ju lite på vart du skall som sagt.
 
Nej, jag reser inte mycket codeshare, när jag skriver partners så menar jag helt enkelt inom Star Alliance. Jag har alltid köpt de billigaste biljetterna jag har hittat, men om jag hade haft ett guldkort i sikte skulle jag kunna tänka mig att betala ca 5-6% extra. Med SAS reser jag inom Europa och ofta blir det bokningsklass O. På långresor blir det ofta Turkish och för närvarande har jag en bokning i V. Vidare har jag en bokning med Ethiopian i W och U-klass och jag planerar åka till Peru under 2015, men har ej köpt biljett än. Det blir troligtvis en resa till Kazan också, men jag misstänker att det kan bli knepigt att flyga dit med Star Alliance.
 
Last edited:
Toppen