Senaste nytt

Four Points by Sheraton, bra eller dåligt?

Knyhlen

Medlem
Hej,
Håller på att boka upp hotel i Seattle. Har precis blivit SPG Gold och tänkte prova något av deras hotel i Seattle. Någon som bott på Four Points generellt, eller specifikt i Seattle? Ser lite mer motellaktigt ut. Hade från början tänkt boka Sheraton i Seattle men såg att prisskillnaden var markant. Lägesmässigt verkar båda hotellen vara bra. Ska bo där i 4 dagar (behöver 2 rum) så prisskillnaden på totalsumman blir markant.

Någon som har lite input?

Är normalt van vid Radissonhotel så någon form av jämförelse mellan Four Points / Sheraton / Radisson Blu är intressant.

mvh/
Kristoffer
 

d99mlu

Medlem
Four Points är väl Sheratons budgetkedja, har bott på kedjan i några städer (dock inte Seattle). Du kan alltså vänta dig skaplig affärsklass, men absolut ingen lyx. Typ Radisson.
 
M

Monkey_Class

Guest
Beror var du bor. FP i t.ex Shenzhen är i mina ögon ett superbra hotel (då jag är en design och estet nörd). Hela designspråket är väl uttänkt och genomarbetat med en riktigt bra sushi restaurant (en av de bättre jag har varit på). Dock så ligger de lite off.
FP i bangkok är lite mer "normal" om man inte tar Terrace suit. Poolen är liten men du har en ganska juste roof top känsla. Ingen genomgående tanke med design utan det är design "Typ A123"
FP i Beijing är också det lite enklare med en blandning av apartments (bra om du bor längre tid) medan deras regular suits är ganska sunkiga. Även här ligger den lite off. Ingen genomgående tanke med design utan det är design "Typ A123"

Skall jag generalisera så är det som det har skrivits om innan ett mediumhotel som väl matchar Radisson men inte mer.
 

rvarttinen

Medlem
Har bott på Four Points i Halifax. Helt ok hotell, lite enklare än ett Sheraton skulle jag säga. I och med SPG Gold så blev jag uppgraderad till ett stort hörnrum (juniorsvit?) med separat sovrum. Trevligt och centralt.
 

agehall

Medlem
De Four Points jag har bott på (främst i Lagos och Dubai) är helt OK, oftast över förväntan. Det är ett budget-brand inom SPG, men det är inte dåligt på något sätt. Får du ett bra pris, så tveka inte att boka.
 

AABack2ARN

Medlem
Är det inte så att de stora (amerikanska) hotellkedjorna generellt sett är bättre utanför Nordamerika?

Bor mest på Marriott, men jag antar att det är samma sak inom de andra grupperna. Courtyard i Europa/Asien är generellt sett bättre än Courtyard i Nordamerika. Likaså Marriott.

På Sheraton tycker jag de få gånger jag bott på de hotellen i Noramerika har jag blivit mer eller mindre besviken men i Europa är de oftast kanonbra. Skulle därför anta att det är samma sak med Four points, men jag kan ha fel...
 

Knyhlen

Medlem
En liten uppdatering. Det fick bli "riktiga" Sheraton denna gång. Kommer att ha rest nära 24 timmar när jag landar på hotellet så vill ha lite bättre service. Sen har jag min mamma i släptåg (separat rum dock :) ) så jag tror att det blir en del kvällar spenderade på just hotellet då min mor knappast är nattugglan nummer 1.

Ska även prova ett annat hotel när jag ändå är i Washington. Vet inte hur många här på forumet som kommer ihåg Twin Peaks? "The great northern hotel" hade en ganska viktig roll i serien. Hotellet heter egentligen Salish Lodge. Har där bokat 2 nätter. Ska bli kul att testa ett lite mer avsides premiumhotel.
Salish Lodge & Spa - Seattle's Luxury Hotel Resort & Spa

@Monkey_Class Bra tips ang. Four Points i Shenzhen. Jag är i Shenzhen regelbundet. Ska definitivt testas vid tillfälle.

//K.
 
Toppen