Senaste nytt

Era top 5 hotellfrukostar

Då många här reser en del äts det en del frukost såklart. Vad är era bästa frukostbuffeér? På vilket hotell? Tänkte själv bidra med mina top 5 frukostar.

1) Grands Veranda, Grand hôtel i Stockholm. Hemlagat, du hittar allt, grym latte och underbar färskpressad juice.

2) Hilton Helsinki Vantaa airport. Då jag oftast kom från Kap Verde och Thaislingor hit fanns det inget bättre än att ta för sig utav diverse mûsslisorter, mörkt fullkornsbröd och fantastisk god juice. Ofast en mycket trevlig personal också.

3) Radisson Blu Gardemoen. Älskar den juicepressen och frukstcentrifugen där man kan pressa juicer av alla dess sorter :):), ett litet minus dock för sur personal.

4) Hilton Copenhagen. Den underbara morotstårtan var ett hett samtalsämne i besättningen när man någon gång hade en övernattning eller två.

5) Sofitel i Krabi. Hade de erbjudit mer färskpressade alternativ (för mig är färsk/nypressad juice +++) så hade de hamnat på en högre placering. Men en enorm restaurang med flera olika "kök" där man kunde beställa alltifrån mango till salami. En hotellfrukost som mer eller mindre inte saknar något...möjligtvis färsk/nypressad juice. :rolleyes

Måste också säga att frukostbuffén på Landmark Hotel i Bangkok är bra.

Tänkte inte nämna mina sämre upplevelser. Men som ung reste jag en del på charter, många utav hotellen i Grekland erbjöd en sk. kontinental frukost. Yippee !!! veckor med vitt bröd, marmelad, te, kaffe och koncentrat utblandat med kranvatten....*hahaha*
 

rvarttinen

Medlem
Jo, har imundigat en del riktigt bra frukostar.... några värda att nämna:

- Frukostbuffén på Hotel Pulitzer, Amsterdam. Mycket att välja på samt holländska pannkakor, ostar, etc.
- Hotel Scribe (Sofitel), Paris. Omfattande och att det brukar tydligen bo en del från Asien där gör att det också går att välja,bland annat, japanska specialiteter, t.ex. sushi, till frukost från buffén.
- Vedema Resort, Santorini. Omfattande med fräscha fruktdrinkar, grekiska kakor och pajer, fransk fruktsallad etc. Espresso om man ville ha det efteråt... Intas vid poolen i skuggan av en pergola. Risk att man spenderar hela förmiddagen vid frukosten ...!.. :) Allt noga övervakat och fylls på snabbt av alert personal.
- Le Westin Montréal. Mycket att välja på, framför allt färsk uppskuren frukt i mängd.
- Rica Nideleven Hotel, Trondheim. mycket omfattande frukostbuffé. Fleras sorters lax, äggrätter på beställning, fruktdisk med färskgjorda smoothies, kallskuret, etc. Gillade också maskinen som pressade apelsiner rakt ned i glaset åt en. Barista som gjorde espresso på beställning ...
 

Kricka

Medlem
Måste hålla med Mattias E om att frukostbuffén på Landmark Hotel i Bangkok är
en riktig höjdare ! En grym favorit var tidigare Kalahari Sands i Windhoek där ett
antal damer steker korvar, kotletter, bacon etc. efter beställning.
 

palmen

Moderator
Jag bor itne speciellt ofta på hotell, men det finns en frukost som jag aldrig komemr glömma och det var på

Rica Nidelven, Trondheim
Sjukt bra frukost, precis som rvarttinen beskriver. Flera sorters lax som skars upp på beställning av en "kock".
Egengjorda smoothies / "powershots" eller vad dom nu kallades.
Hotellet skyltade med att de blivit utsedda till bästa frukostbuffé senaste 5 åren i Norge, kan förstå hur de fick denna utmärkelsen. Fanns absolut inget att klaga på, förutom att vi var tvungna att gå när de dukade om till lunch :)
 

ErikOM

Medlem
Min bästa hotellfrukost alla kategorier har jag upplevt ett antal gånger på Ritz-Carlton i Berlin. Det finns verkligen allt man kan önska sig och i en suverän atmosfär dessutom.
Radisson Royal i Moskva har annars den absolut största frukostbuffé jag någonsin sett, men så kostade den därefter också: c:a 500 SEK!

Jag håller även med Mattias E om att Hilton CPH har en bra, heltäckande frukost som man kan avsluta med deras grymma morotskaka :)
 

Murre

Medlem
Håller med om att Landmark bkk är bra men men mina 2 höjdare är båda i Singapore

På ohotad första plats: Raffels Hotel. Frukost men ännu hellre champagne-brunch En underbar upplevelse som man har med sig länge!
Andra plats: Traders Hotel helt ok frukost.
 

fredd

Medlem
Den absolut bästa hotellfrukosten jag någonsin ätit var på Ritz-Carlton, Powerscourt (utanför Dublin), Irland. Frukosten serveras i hotellets Gordon Ramsay restaurang och har en riktigt omfattande buffé. Jag är väl ingen buffé människa men denna var stilfull, fräsch och full av riktiga godsaker!
 

Gnopps

Medlem
Regent i Berlin. A la carte frukost, men ändå. Däremot tycker jag rummen behöver renoveras..
Jag har ätit samma och minns att jag inte fick plats med tidningen på bordet för det var så mycket silver.

Annars var jag mycket imponerad av frukosten på Live Aqua Cancun. Där var också alla sorters mat, men sushi på morgonen var ingen höjdare.
 
Toppen