Senaste nytt

Hotell i Chicago - Accor, Radisson eller Best Western

andreas

Medlem
På väg till Chicago under en helg i maj. Håller status Accor Platinum status, CCG samt Best Western Diamond Elite. Tänker mig en budget på $300 / natt. Tacksam för tips!
 

taxvalp

Medlem
Vill slå ett extra slag för hyra av lägenhet via Airbnb i Chicago. Vi har varit där en handfull gånger de senaste åren och alltid gjort så. Just Chicago har ju gott om centrala skyskrapor med lägenheter i olika flådighetsgrad och det går att få fina lägenheter med hotellstandard (förutom bäddningen och städningen då) för drygt 200 dollar. Senast bodde vi tre personer i en condo i Trump Tower med tillgäng till pool och roomservicce till en bråkdel av hotellpriset i samma byggnad. Ger inga bonuspoäng, dock...
 

etnoy

Medlem
Själv har jag lyckats boka Radisson nästa helg för 150 USD/natt. Förstår inte hur det kan bli så billigt, kanske har det att göra med att jag är CCG? Jag bokade via club carlson. På det får jag med carlsons kampanj 38000 poäng extra för vistelsen, vilket ger en gratis hotellnatt att utnyttja! :)
 

Vaniljvodka

Medlem
Ska till Chicago i mitten på november (fre-sön) och gjorde misstaget att inte boka Radisson Blu Aqua (är CC Gold Elite) för ett par månader sen när priset låg på 4300:- för två nätter. Nu är det uppe på närmare 7000:- och det betalar jag inte ens för hotell i New York. Var även sugen på Langham, men det ligger uppe i samma trakter.

Bokade Downtown Chicago Illinois Hotel | Hotel Chicago Downtown | Luxury Hotel in Chicago (Marriott-hotell med grymt läge vad det verkar) via en väldigt bra (avbokningsbar) Expedia-deal för 2700 spänn, men känner att jag gärna kan tänka mig byta till nåt lite roligare ifall det dyker upp nåt. Vill dock inte lägga mer än strax under 5000:- för två nätter. Tips?
 

mha321

Medlem
Bokade Downtown Chicago Illinois Hotel | Hotel Chicago Downtown | Luxury Hotel in Chicago (Marriott-hotell med grymt läge vad det verkar) via en väldigt bra (avbokningsbar) Expedia-deal för 2700 spänn, men känner att jag gärna kan tänka mig byta till nåt lite roligare ifall det dyker upp nåt. Vill dock inte lägga mer än strax under 5000:- för två nätter. Tips?

Har precis kommit hem från en vecka på det hotellet (konferens). Trevligt hotell, det som förut var hotell sax. Läget är som du säger mycket bra, och för 2700 är det nog en ganska bra deal om det börjar bli slutsålt i stan.
 

Bryant

Medlem
Har precis kommit hem från en vecka på det hotellet (konferens). Trevligt hotell, det som förut var hotell sax. Läget är som du säger mycket bra, och för 2700 är det nog en ganska bra deal om det börjar bli slutsålt i stan.

Om det är hamla hotell SAX så är det riktigt bra läge. De har (hade) en trevlig lounge bar med bra drinkar. Ligger mittemot house of blues. Behåll för det priset :).
 

mha321

Medlem
Om det är hamla hotell SAX så är det riktigt bra läge. De har (hade) en trevlig lounge bar med bra drinkar. Ligger mittemot house of blues. Behåll för det priset :).
Loungen är dock stängd på helgen. Men ja, house of Blues 20m bort, och en Smith & Wollensky ytterligare 30. Så man behöver inte gå långt om det regnar...
 
Toppen