Senaste nytt

Vilken väska håller bäst?

Andreas Q

Medlem
Då jag måste släpa med mig mina arbetsverktyg som väger 18kg måste jag varje vecka checka in bagage för att tyvärr lite väl ofta vid ankomst köa och anmäla det som skadat. SAS track record för i år är 28 incheckningar och i fredags var det dags för fjärde reklamationen.

Har haft Samonite Lite locked som överlevde 20 flygningar och därefter inhandlades en Titan Xenon båda 4 hjulsmodeller. Moderna halvhårda skal i polykarbonat tycks fruktansvärt tåliga, de står pall men vad hjälper det när hjulen faller av eller skadas då loading personalen är ovasam.

Någon som har tips på vilken väska jag skall välja för att slippa bli igenkänd på SAS service center CPH?
 

Andreas Q

Medlem
Ingen aning om vad du har för verktyg men en sån här kanske kan fungera (har ingen erfarenhet av den själv men ser robust ut)
Peli 1510 - Nordicase AB

Finns självklart en tråd om den väskan, du kan säkert fråga trådskaparen om diverse egenskaper på väskan.
Inkörningsproblem Landvetter ? | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Ser riktigt robust ut och de är ju kända för att tillverka bra grejer. Men den är tyvärr för liten, saknas drygt 5cm för att få ner verktygen. Och hittar ingen med handtag och hjul som är stor nog.
 

FFS

Medlem
Jag har använt Peli i olika storlekar och de är extremt robusta. Jag tror att man verkligen måste anstränga sig för att ha sönder en sådan.
 

FFS

Medlem
Ser riktigt robust ut och de är ju kända för att tillverka bra grejer. Men den är tyvärr för liten, saknas drygt 5cm för att få ner verktygen. Och hittar ingen med handtag och hjul som är stor nog.
Peli görs i många olika storlekar. 0550 är t.ex. 120.8 x 61.1 x 44.9 cm
 

Valley

Medlem
Min Samsonite Oyster från 1987 är fortfarande still going strong.
Och så mycket stryk den fått genom alla år.

Men det var väl lite OT eftersom den inte görs mer. Den nya Samsoniite Lite någonting, var skit. Så glöm den
 

Andreas Q

Medlem
Min Samsonite Oyster från 1987 är fortfarande still going strong.
Och så mycket stryk den fått genom alla år.

Men det var väl lite OT eftersom den inte görs mer. Den nya Samsoniite Lite någonting, var skit. Så glöm den

Fast där finns å andra sidan möjligheten att köpa en på Blocket eller närmaste loppmarknad för småpengar. Den må inte vara lika smidig som en modern 4-hjuls i polykarbonat men ändå kanske ett bra val.
 
Toppen