Senaste nytt

Kan ni rekommendera något hotell på London Heathrow?

Ni som övernattat på/vid Heathrow, kan ni rekommendera någon hotell där?
Landar 20.40 från Göteborg 31 Januari och flyger vidare dagen efter till BOS-ORD-MCO 09.55

Kanske finns möjlighet att testa guldstatusen hos Hilton eller Platinum hos A-club?
 

Gnopps

Medlem
Om jag minns rätt är Hilton det enda som ligger i anslutning till terminalen (+något budgethotell, typ Yotel eller något sådan). De andra hotellen ligger alla så att man måste ta buss till flygplassen (Heathrow Hoppa), denna kostar och är inte så frekvent som man kan tro. Sist jag bodde vid LHR på Novotel slutade det att jag fick ta taxi till terminalen för att Hoppa uteblev. En del hotell ligger tydligen så nära att man kan åka kommunalt gratis.

Jag är ingen expert på Heathrow så rätta mig gärna om jag har fel!
 

Jacob

Medlem
Yotel ligger i terminal 4 så lär bli lite omständigt.

Jag har själv använt Jurys Inn några gånger som ligger vid Hatton Cross. Mycket prisvärt hotell med helt OK standard. En tunnelbanestation från terminal 1 och 3 och två tunnelbanestationer från terminal 4 och 5. Stationen ligger runt hörnet så man slipper den dyra Hoppa bussen eller taxi.

När flygen landar från öster (vilket de för det mesta gör) passerar de dessutom precis utanför fönstret. Lite coolt att se en A380 passera utanför fönstret när man vaknar på morgonen (det är ljudisolerat).

Heathrow Airport Hotels, Hotels in Heathrow | Jurys Inn
 
Tack för era svar!
Jag skall ju till Terminal 3 eftersom jag flyger AA till BOS så Jurys Inn verkar ju vara intressant. Speciellt med den utsikten du nämner Jacob :)

Ligger Hilton inne i en terminal ( som Radisson på ARN ) eller ligger det också utanför?
 

Senator

Moderator
Hei,

Det finns bara 2 hotell på LHR (om man bortser från Yotel, där jag har varit) som ligger anknuten till några av terminalerna:
Sofitel T5
Hilton T4

Alla andra kräver en promenad eller "Hoppa Bus" som kostar £4.50 en väg eller £8 t/r.

Jag testade nyligen nya Hilton som man säger är T5, men det var en överdrift :cool: Dock var hotellet mycket fint. Hilton T4 är också bra, men T4 är lite jobbigare med anknytningar tillbaka till T1-T3 eller T5. Sofitel sägs vara mycket bra, men lite dyrt.

Bästa "value for money" är nog Sheraton som ibland finns till £60-80 per natt. Beroende på budget, tid och annat hade jag åkt till stan
 
Hur långt var det att ta sig till Hilton Terminal 5?
Såg precis att de hade bra priser på hotels.com där just den natten jag skall bo där...
 
Toppen