Senaste nytt

Hjälp mig hitta den optimala väskan för en övernattning

jfk

Medlem
Hej alla, long time reader som nu postar för första gången.

Jag skulle vilja ha lite tips från expertisen här...

Mina jobbresor består alltsom oftast av flygresa från Köpenhamn till olika flygplatser i Tyskland med en övernattning, kundmöte nästa dag och hemresa. Jag har normalt en stationär dator på jobbet (jobbar med 3D-konstruktion). Men när jag reser släpar jag med mig en 16,4tums laptop som med laddare väger 4,4kg, för att kunna visa design förslag osv till kund.
När jag gör dessa resor så behöver jag då ha med mig laptop + jobbpapper + enkel necessär + ombyte (kalsonger, strumpor och skjorta).
98% av mina resor är bara en övernattning, men skulle vilja ha plats för dubbla ombyten.

Jag vet att många förespråkar axelväska men det tycker jag inte om, ej heller ryggsäck är bra.. Kom ihåg att jag ska släpa på 4,4kg laptop. Är en rätt storväxt kille som svettas lätt... :)
Vill helst också bara ha en väska, inte datorväska plus kabin väska... Vill då också ha en väska som man kan ta med in till kunden utan att skämmas alltför mycket..

Jag har kollat lite grann på väskor av typen Rolling tote/business trolley (se länk https://www.victorinox.com/ch/product/Travel-Gear/Category/Collections/Werks-Professional/Officer-17/30333301) eller pilot bag, problemet med dessa är att i de flesta fallen så är dem för stora för kabinbagage plus att väskan i säg ofta väger 3-4 kg när den är tom.

Min Fråga till den samlade expertisen kan ni hitta en dylik väska åt mig som:
1: inte väger hur j-vla mycket som helst
2 håller kabin mått
3 inte kostar en förmögenhet, skulle vilja komma under 2000kr...
4 inte är av typen "hard shell" vill ha tillgång till små fickor utanpå väskan för pass/biljetter osv...
Eller om någon har ett annat alternativ så tar jag gärna emot förslag.

Tackar för ett bra forum!
mvh
Jens
 

nota bene

Medlem
Samsonites ultralätta kabinväska som är 20 cm tjock (och därför i princip går som handbagage på alla bolag) är ett alternativ som ligger kring 1500. Du bör dock ha någon mindre väska eller fodral för datorn så att den inte skvalpar runt...
 
Toppen