Senaste nytt

Tillräckligt tid för Gordon Ramsay på Heathrow?

mellanlandar på Heathrow efter en flygning från New york och har en transfertid på 2h 30 min, har jag tillräckligt lång tid på mig att käka frukost på Gordon Ramsays Plane Food?
 
Med tanke på att de lovar att du hinner äta lunch och middag på 35 minuter (express menu) så gissar jag att det inte är några problem.

Och i värsta fall kan du köra to-go.
 

agehall

Medlem
Det borde inte vara några problem. Men jag har hört rykten om att det kan vara smått kaotiskt när man ska genom passkontrollen numera, men det kanske är mest icke-EU-medborgare som drabbas.
 

AABack2ARN

Medlem
Om det är international-to-international så är det "conformance" de kollar, dvs att man har ett giltigt boardingpass och är förbi kontrollen x antal minuter innan planerad avgång (35 eller 45 tror jag det är). I princip behöver du inte visa pass där och det är bara ibland de väljer att kolla i passet. Har flera gånger bara visat fram boardingpass och detta har personalen nöjt sig med - en del är dock ganska nitiska och kräver ett pass även fast det inte ingår i deras formella arbetsuppgifter. Dock skall man kunna visa att man är den personen som det står på boardingkortet och då fungerar så klart pass bäst...

Kommer du från ett utrikes plan och skall med ett inrikes plan (UK+IE) behöver du visa pass och fotograferas innan säkerhetskontrollen och den kontrollen kan ta mycket lång tid har jag förstått det som - i synnerhet om du är icke europeisk medborgare.
 
Toppen