Senaste nytt

Söker flygbiljett Stockholm-Los Angeles i första klass

Alpg

Medlem
Hej alla!

Skulle vilja ha hjälp att hitta en bra förstaklass biljett. Här kommer mina önskningar.

  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? LAX
  3. När vill/behöver du resa ut? 2-3:e Okt 2014
  4. När vill/behöver du komma hem? Mellan 18-20:e Nov 2014
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 1 Vuxen
  7. I vilken kabinklass? I Förstaclass
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med One World
  9. Vad är din budget? (per person) max 40.000 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att det är en bra Förstaclass service!
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Tack på förhand!

Vh
Alpg
 

Senator

Moderator
Hej! Nästan alla Förstaklasspriser i ditt spann har mellan 21-42 dagars förköp så du kommer lite sent till min vetskap. Inom Star är det Lufthansa via Frankfurt som gäller i min världen. BA flyger A380 dit nu som ser bra ut, men skulle jag betala med cash är det Lufthansa anser jag.

Tyvärr flyger Swiss den äldre A340-300 till LA.

Se till dock att Lufthansa flyger B747-8i eller B747-400 från FRA så du får senaste produkt.
 

Storsteffe

Medlem
Tyvärr är det strax under 60K som gäller med OW och vill man åka *A så hamnar man runt 95 ser det ut som. Inte riktigt värt det när man kommer ner på runt 27 i business, allt beroende anledningen och på hur mycket pengar man har naturligtvis men inget för mig iaf.
 

Treo

Medlem
Mitt bästa förslag med så pass kort framförhållning är att boka t/r i BA Business med "gratis uppgradering" till F ena vägen (telefonbokning). Det finns tillgänglighet i A på utresan med BA enligt Expertflyer.

På hemväg kanske du kan uppgradera med Avios, eller så får du helt enkelt gråta dig till sömns i C :eek: (jag skulle välja AA:s 777-300ER, men där är det osäkert med uppgraderingsmöjligheter)

F med BA i A380 på utresan ger Concorde Room, for what it's worth :rolleyes:
 

Alpg

Medlem
Tack för alla svar!

Har kollat på Lufthansa och Swiss som typ ligger på 95' men det e too much för mig iaf! Går att få med BA för 56' typ i first. Men e lite mycket oxå tycker jag.

Har också sett att BA har free upgrade till first på en sträcka när man bokar en return i CW, vilket det lutar åt att det blir om ingen annan hittar/vet någon sweet deal. Att uppgradera med avios på hemresan är helt f**king omöjligt med BA sträckan L.A-LHR har kollat ett år fram och INGET! Helt insane...!

Så det lutar år att jag får gråta mig till sömns i CW på hemvägen

Är sugen på att flyga Emirates first till L.A men det är helt omöjligt att boka det från Sverige med Emirates. Någon som vet varför?

Men som sagt hittar ni, vet något annan bra lösning så tar jag tacksamt emot allt.

Vh
Alpg
 

agehall

Medlem
Men vad kostar en T/R med BA som du får uppgradera då?

Vad jag kan se så kostar en T/R i R-klass lika mycket som en A-klass och ojmr så krävs det att det finns A-klass för att du ska kunna uppgradera med erbjudandet.
 
Toppen