Senaste nytt

Tips på resebyråer för komplexa resor

swede77

Medlem
Jag undrar om någon här på forumet kan tipsa om bra resebyråer? Kravet är att dom skall kunna boka komplexa resor, tex för Mileage Run alternativt Multi-city biljetter och liknande.

Har helt enkelt inte tid att sitta och fippla med olika sökmotorer, kolla restrictions, open jaw, etc.

Finns det någon resebyrå som kan göra det lika bra eller i alla fall nästan lika bra som våra experter här??

Förstår om vi inte kan göra reklam på forumet för någon , så gärna ett PM om det inte är tillåtet med rekommendation.
 

Valley

Medlem
Prexis råkat ut för det som @agehall nämner. Har man inte rätt person på en byrå går det åt skogen med ens den enklaste hotellbokning.
Skulle tro att det blir tal om timbetalning om man hittar någon nörd inom området. Och då lär det inte vara någon idé
 

rvarttinen

Medlem
Några hos AMEX brukar kunna hjälpa till och tillgodose en del av mina "egenheter" ... annars är det som @agehall skriver - hittar du en bra kontakt, ja, då vet du var du ska vända dig.
 

swede77

Medlem
Har bett om lite offerter av olika resebyråer, 1 i sverige och 2 i mellanöstern. Mitt största problem är att resebyråerna måste ha mer eller mindre dygnet runt öppet, pga att jag rör meig mellan olika tidszoner och har krav att dom ska hitta och ställa ut biljetter på kort varsel. Annars har jag inte så komplexa krav. För övrigt är det moms på sådana tjänster i Sverige, så jag har svårt att tro att en svensk resebyrå kan klara de avsevärt lägre avgifterna utan moms och billigare arbetskraft per timme. Men vi får se. Jag återkommer med anonymiserade resultat.
 
Toppen