Senaste nytt

Hjälp med att välja stol i SAS Business - reser med infant

Ritz

Medlem
Hej!

Har bokat resa till mig, sambon och vår 2,5 månader gamla dottern till New York i början på maj 2015. Vi åker med SAS Business. När jag är inne i sittplatsväljaren så är det fortfarande den gamla kabinens konfiguration 2-2-2 (A330), men i maj borde de väl bytt till den nya businesskabinen med 1-2-1 konfig? Ska jag i så fall redan nu välja platserna 1D/E (dvs de två mittenstolarna vid bulkhead)? Får man prio på rad 1 om man reser med infant (antar att man inte får det).
 

Nemo

Medlem
Jag överlåter till någon annan att gissa om nya konfigurationen. Däremot finns det mer tips i tråden
Val av säte på SAS A330 business class 2 vuxna 1 infant | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

"Ditt spädbarn får inte vara äldre än 9 månader och väga max 11 kg. Längden på babykorgen är 72 cm. Babykorgen är gratis och du bokar den samtidigt som du bokar din biljett. Har du har bokat din biljett på internet, vänligen kontakta SAS Customer Contact Center på telefon 0770-727 727. Tänk på att ha din bokningsreferens till hands. Det finns ett begränsat antal babykorgar på varje flyg."
Resa med spdbarn - SAS

Troligen får du bättre svar om konfigurationen här på bc.se, men om du vill boka basinett måste du kontakta SAS.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Bättre du utgår från att du får gamla OCH om det nu mot förmodan skulle vara nya blir glad för det. Hade jag rest som er hade jag suttit på en sida istället.
 

NotRyan

Medlem
Vad baserar du det på? Planen är ju att de ska börja renoveringen jan 2015. Och då med A340-maskinerna. Och detta är planen. Vad som sedan blir av i verkligheten är ingen som vet och att ens tro att man ska få nya kabinen alls under 2015 är nog att ladda för en stor besvikelse.

Jo, planen är att första skall komma under januari 2015, med ett plan i månaden, så om planen håller så har man 4 av maskinerna med nya configen i maj, men planer håller per definition aldrig så man kan nog inte räkna med mer än en eller två maskiner...

Rykten på stan gjorde också gällande att SAS skulle presentera nya långlinjer den 9 september, vilket inte gjordes så man kan kanske misstänka förseningar i leveranser också....
 

Bryant

Medlem
Med en 2,5månaders dotter vill man nog ha en COT-plats, dvs längst fram där man kan montera en säng på väggen.

Som Agehall skriver så är de enda platserna med bassinet på rad 1. Reste med inf till ORF i juni (8 månader) och vi hade rad 1 med bassinet. Erfarenheten vi drog var dock att vi inte hade henne där utan bredvid oss i stolen.

Däremot var "sängen" en bra avkastningskrav för leksaker, filtar osv.
 
Toppen