Jag tänkte skriva om hur jag uppfattar de olika bolagens besättning och servicenivå. Det jag delar med mig av är helt personliga och totalt ovetenskapliga omdömen av bolag jag flugit med ett flertal gånger. Anser ni att omdömena inte stämmer så gör de säker inte det, för er .
Fyll gärna på med fler bolag och era högst personliga uppfattningar.
Aeroflot
Består ofta av en äldre kvinnlig purser som basar över ett team av yngre medarbetare. Jag har alltid upplevt personalen som trevlig, tyvärr kan de ibland uppfattas som stela. Jag tror det mest beror på att de kan känna sig obekväma i sina engelska språkkunskaper, speciellt när man frågar om något som de inte har något automatiskt direktsvar på.
Austrian
Väldigt blandad ålder på personalen som oftast uppträder korrekt. Har dock varit med om att en flygvärdinna hade med sig sin man (pojkvän) på en flight vilket resulterade i en massa hångel från detta par, kändes väldigt oprofessionellt.
Blue1
Tycker det har varit en väldigt trevlig och avslappnad personal de gånger jag flugit med dem vilket resulterat i en gemytlig atmosfär ombord.
Brussels Airlines
Överlag har de en lättsam och trevlig personal som uppträder korrekt och prickfritt. Har tyvärr haft oturen att träffa på två väldigt arroganta flygvärdinnor på en flight till Afrika men detta ska inte påverka mitt omdöme om att det i övrigt har en väldigt bra besättning.
KLM
Personal i alla åldrar, de flesta längre än mig . Trevliga och avslappnade, uppskattar verkligen deras besättning då de oftast har glimten i ögat och nära till skämt och skratt. Dessutom är alla jag pratat med väldigt bra på engelska.
LOT
Trevlig besättning som gör det de ska göra på ett effektivt sätt (dela ut kexchoklad ). Gör inte så mycket väsen av sig.
Lufthansa
Tror nog att alla som hänger här på BC har flugit med LH och mitt omdöme på besättningen blir -tysk effektivitet. Är oftast korrekt men lite stelt.
Qatar Airlines
Trevlig personal med låg medelålder. Servicen är bra oavsett om du flyger i ekonomi eller någon högre klass. Har dock varit med om en flygvärdinna som blev otrevlig när jag frågade efter en huvudvärkstablett klockan tre på natten
SAS
Blandad ålder på personalen, tyvärr anser jag att detsamma gäller servicenivån. Har stött på några av den mest serviceinriktade personalen på några SAS flighter men även de mest otrevliga där vissa äldre damer verkar tro att passagerarna är där för deras skull och inte tvärtom.
TAP Portugal
Nej. Bolag där personalen försöker vara så arrogant och ge så lite service som möjligt försöker jag undvika.
Turkish Airlines
Har diskuterats på detta forum tidigare och jag kan fortfarande inte förstå hur de blivit valda till Europas bästa flygbolag under flera år. Hade deras service varit lika bra som deras mat då hade jag förstått utnämningarna, för maten är riktigt bra även i ekonomiklassen. Anser att det finns en hel del förbättringsområden för besättningen att jobba på.
Fyll gärna på med fler bolag och era högst personliga uppfattningar.
Aeroflot
Består ofta av en äldre kvinnlig purser som basar över ett team av yngre medarbetare. Jag har alltid upplevt personalen som trevlig, tyvärr kan de ibland uppfattas som stela. Jag tror det mest beror på att de kan känna sig obekväma i sina engelska språkkunskaper, speciellt när man frågar om något som de inte har något automatiskt direktsvar på.
Austrian
Väldigt blandad ålder på personalen som oftast uppträder korrekt. Har dock varit med om att en flygvärdinna hade med sig sin man (pojkvän) på en flight vilket resulterade i en massa hångel från detta par, kändes väldigt oprofessionellt.
Blue1
Tycker det har varit en väldigt trevlig och avslappnad personal de gånger jag flugit med dem vilket resulterat i en gemytlig atmosfär ombord.
Brussels Airlines
Överlag har de en lättsam och trevlig personal som uppträder korrekt och prickfritt. Har tyvärr haft oturen att träffa på två väldigt arroganta flygvärdinnor på en flight till Afrika men detta ska inte påverka mitt omdöme om att det i övrigt har en väldigt bra besättning.
KLM
Personal i alla åldrar, de flesta längre än mig . Trevliga och avslappnade, uppskattar verkligen deras besättning då de oftast har glimten i ögat och nära till skämt och skratt. Dessutom är alla jag pratat med väldigt bra på engelska.
LOT
Trevlig besättning som gör det de ska göra på ett effektivt sätt (dela ut kexchoklad ). Gör inte så mycket väsen av sig.
Lufthansa
Tror nog att alla som hänger här på BC har flugit med LH och mitt omdöme på besättningen blir -tysk effektivitet. Är oftast korrekt men lite stelt.
Qatar Airlines
Trevlig personal med låg medelålder. Servicen är bra oavsett om du flyger i ekonomi eller någon högre klass. Har dock varit med om en flygvärdinna som blev otrevlig när jag frågade efter en huvudvärkstablett klockan tre på natten
SAS
Blandad ålder på personalen, tyvärr anser jag att detsamma gäller servicenivån. Har stött på några av den mest serviceinriktade personalen på några SAS flighter men även de mest otrevliga där vissa äldre damer verkar tro att passagerarna är där för deras skull och inte tvärtom.
TAP Portugal
Nej. Bolag där personalen försöker vara så arrogant och ge så lite service som möjligt försöker jag undvika.
Turkish Airlines
Har diskuterats på detta forum tidigare och jag kan fortfarande inte förstå hur de blivit valda till Europas bästa flygbolag under flera år. Hade deras service varit lika bra som deras mat då hade jag förstått utnämningarna, för maten är riktigt bra även i ekonomiklassen. Anser att det finns en hel del förbättringsområden för besättningen att jobba på.