Senaste nytt

Share Avios

WTP

Medlem
Hej,

En kollega och jag ska resa snart till Asien.
Han är inte BAEC member och han bryr sig inte och han är dessutom villig att "ge" mig sina avios
han får för denna resan. Kollade lite på ba.com hur kan vi slippa att betala "transfer fee".
Är "Friends and family" bästa sättet? Jag som är Head of Household får lägga till honom och använda "hans" avios? Lite osäker hur det fungerar.
Tidigare idag har jag pratat med kundtjänst och när jag ställde frågan fick jag svaret att jag kan lägga honom som att han bor på samma adress - "ingen kollar det och systemet inte vet då är det bara en checkbox"!?! Är det Head of household som bestämmer över ackumulerade avios eller?

Tacksam för svar
 

jumbooze

Medlem
Om du inte behöver slå ihop dem så kan du ju alltid boka en resa till dig med hans poäng om de räcker till något, kanske kan delbetala med cash
 

Henrik_B

Medlem
Vet inte helt säkert men har förstått det så att head of household är den som kan använda hela potten. De övriga kan fortfarande använda sina ackumulerade Avioser på egen hand. Rätta mig gärna om jag har fel.
 

agehall

Medlem
Precis som det redan sagts på FT så är svaret nej. Om du och din kollega inte bor på samma adress, så kan ni inte forma ett hushållskonto utan att bryta mot reglerna.
 

WTP

Medlem
Men vad är då friends i "Friends & Family"?

"Collect Avios faster with family and friends and have more to spend on rewards."
 
Toppen