Senaste nytt

Får man restaurangrabatt även om man inte bor på hotellet?

drW

Medlem
Har CCG men har aldrig provat att äta på någon hotellrestaurang utan att bo på hotellet. Ibland kan det ju bli aktuellt tex på Stockholm fisk vid Royal Viking eller On my way på Arlanda. Har någon erfarenhet?
 

Nemo

Medlem
Jag har fått rabatt när jag ätit på Radisson Blu utan att bo där. Kom ihåg att rabatten gäller för "Food and beverage discounts are available at participating all-day dining hotel restaurants in Europe, Middle East, Africa and Asia Pacific, excluding the following hotels: Food and Beverages Discounts | Club Carlson". 15% som CCG.

Just Restaurang Arlanda. Radisson Blu SkyCity Hotel Arlanda Airport. är heldags (kl 11:00 - 24:00 samt frukost 04:30 - 09:30 Mån - fre 04:30 - 10:30 Lör - sön och helgdagar) och ska omfattas av rabatten.
Däremot vet jag inte hur man räknar Restaurang Stockholm. Bra mat på Radisson Blu Royal Viking. (Mån - Fre 11:00 - 23:00 Lördag 16:00 - 23:00 Söndag 16:00 - 22:00).
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: drW

GOTATH

Medlem
Skulle äta lunch på Radisson Riverside i Göteborg. Visade upp mitt CCG, men det strulade till sig med rabatten eftersom vi var många som åt på samma nota. Påpekade detta för hovmästaren som gav mig ett ifyllt stämpelkort som gav en gratis lunch. Bra kompensation tycker jag!
 

mry

Medlem
Jag har fått 15 % rabatt på Mat och alkoholfri dryck på Radisson scandinavia i Göteborg när jag inte bott där.

Har även fått rabatten på alkoholfri dryck i Baren på Royal viking så det gäller där med.

Synd att man inte få poäng för det dock.
 

rob74

Medlem
Japp! Rabatt på mat brukar funka för mig med.
I Sverige gäller inte rabatten för alkohol, men utomlands så har jag fått rabatt på hela notan i ett flertal länder.
 

SNIFF

Medlem
I Sverige gäller inte rabatten för alkohol, men utomlands så har jag fått rabatt på hela notan i ett flertal länder.

Precis! Alkohollagstiftningen säger att man inte får rabattera starka drycker. Många gånger följs ju inte detta men det kan vara värt att känna till.
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick rabatt på Radisson Blu Hotel Berlin i juli när jag åt på deras restaurang men jag har inte fått några poäng från den.
 
Toppen