Senaste nytt

American Airlines: Uppgradering av flyg på flygplatsen (automat)

I November när jag flög ORD-BRU så behövde jag skriva ut nya boardingkort i en automat och fick då erbjudande om att uppgradera till business för $500.

Är detta någon man kan göra för varje flight (vid mån om plats såklart) eller hur funkar det.
Har två kommande flighter jag gärna uppgraderar för den summan pengar, LHR-BOS samt JFK-LHR.

Finns det incheckningsautomater på LHR så att man kan kolla om man blir erbjuden uppgradering för en summa pengar eller gäller detta bara på flygplatser i USA?

Hoppas någon har svar på mina frågor här!
 

Patrik

Medlem
I November när jag flög ORD-BRU så behövde jag skriva ut nya boardingkort i en automat och fick då erbjudande om att uppgradera till business för $500.

Är detta någon man kan göra för varje flight (vid mån om plats såklart) eller hur funkar det.
Har två kommande flighter jag gärna uppgraderar för den summan pengar, LHR-BOS samt JFK-LHR.

Finns det incheckningsautomater på LHR så att man kan kolla om man blir erbjuden uppgradering för en summa pengar eller gäller detta bara på flygplatser i USA?

Hoppas någon har svar på mina frågor här!

De amerikanska bolagen är bra på att marknadsföra betalda uppgraderingar (allt för att tjäna mer pengar förstås). Sist uppgraderade jag en United flight från economy till premium economy för 49 USD. Det var det lätt värt, 5" mer benutrymme på en 3.5h flight.
 

kristerj

Medlem
I November när jag flög ORD-BRU så behövde jag skriva ut nya boardingkort i en automat och fick då erbjudande om att uppgradera till business för $500.

Är detta någon man kan göra för varje flight (vid mån om plats såklart) eller hur funkar det.
Har två kommande flighter jag gärna uppgraderar för den summan pengar, LHR-BOS samt JFK-LHR.

Finns det incheckningsautomater på LHR så att man kan kolla om man blir erbjuden uppgradering för en summa pengar eller gäller detta bara på flygplatser i USA?

Hoppas någon har svar på mina frågor här!

Jag har frågat vid incheckningsdisken och då fått möjlighet att köpa uppgradering. Senast BOS-LHR, då ville BA ha 250$ för uppgradering från ekonomi till ekonomi extra (WTP). Uppgradering från ekonomi till business kostade 750$. Har fått fråga någon gång vid automatincheckning, men det känns bättre att fråga personalen om man vill vara säker på att få erbjudandet.
 
Ja nu är det ju AA metall jag skall flyga och jag tänkte mest på hur det kan ligga till på LHR med uppgraderingsmöjligheter. På hemvägen förutsätter jag att det finns både automat och personal att fråga.

Jag tycker absolut $500 från Y till C ärt värt pengarna på en sån flygning ( minst 7h ).
 
Toppen