Senaste nytt

Vilka svenska kedjor accepterar Diners Club?

jimmy.81

Medlem
Har precis skaffat Diners med sas eurobonus, och är nyfiken på vilka kedjor som accepterar. Fick tidigare idag "kort ej giltigt här" på Ica.

Tacksam för tips.
 

Dr. Miles

Expert
Elgiganten och Siba tog emot när jag använde dem sist. Det var dock länge sedan.

Inte i Sverige men PayPal tar emot Discovery vilket Diners Club har samarbete med.
Alltså det går att betala med Diners Club kort på alla onlineshop som tar emot PayPal.
 

David

Medlem
Mina mest frekventa transaktioner på Diners är ICA Maxi, Statoil, Systembolaget, Gothia Towers och SAS såklart. :)
 

Joakim

Medlem
Det finns några trådar i ämnet här på BC men saker förändras.

Bland annat upptäckte jag nyligen att Bilia (Kungsbacka) tar Diners, frågan är ju om även bilförsäljningen tar det. En ny bil tickar iså fall in en hel del poäng.

Annars har vi ju Clas Ohlson, MAX, Preem, har för mig att vissa klädkedjor typ H&M.

Vissa McD o Burger King, tydligen i Sthlmsområdet, inte i Gbgområdet.
 
Det finns några trådar i ämnet här på BC men saker förändras.

Bland annat upptäckte jag nyligen att Bilia (Kungsbacka) tar Diners, frågan är ju om även bilförsäljningen tar det. En ny bil tickar iså fall in en hel del poäng.

Annars har vi ju Clas Ohlson, MAX, Preem, har för mig att vissa klädkedjor typ H&M.

Vissa McD o Burger King, tydligen i Sthlmsområdet, inte i Gbgområdet.

Köper du en ny bil så kan jag inte drömma om att de tar något annat än ett kort kopplat till ditt bankkonto.
Gjorde en test med detta, Absolut inte kreditkort när jag köpte ny bil.
 
Toppen