Senaste nytt

Vilket IHG hotell i Tokyo i maj

johhenrik

Medlem
Jag har bokat 6 nätter på IC Tokyo Bay i maj, men jag har aldrig varit i Tokyo, så jag har ingen koll på var man bör bo. Detta är bokat på poäng, så jag är endast ute efter IHG. Det behöver inte vara IC, men gärna barnvänligt (vad det nu kan tänkas betyda ;) ), då jag för en gångs skull inte ska på tjänsteresa utan ut med familjen. :)

Så, kan ni ge några tips och motiveringar? :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan inte uttala mig om vilket InterContinental Hotel är bäst men ANA InterContinental Hotel Tokyo är nog bättre än InterContinental Hotel Tokyo Bay för dem som inte har varit Japan tidigare och inte kan japanska.
ANA InterContinental Hotel Tokyo ligger i Roppongi område där det finns många caféer och restauranger som har engelsk meny.
 
Hehe, jag måste inte i detta fallet. Nu vill jag satsa mer på smidighet, eftersom vi har två små tjejer med oss också. :)

Tack för tipset dock. Förstår det hotellet måste vara fint då det är 15.000 poäng dyrare per natt kontra Tokyo Bay. :)
Jeg tror det er et af de flotteste hoteller jeg har boet på. For mig var det dog beliggenheden der gjorde udslaget, imho ligger det rigtigt godt hvis man vil rundt i byen med tog.

Hvad koster det i point? Jeg tror jeg betalte omkring 45.000 JPY for en nat i et 'SUPERIOR ROOM' - men nu du er Royal Ambassador har de nok noget godt til dig hvis det er :)
 

m10

Medlem
Precis som @Dr. Miles skriver ovan så är ANA InterContinental Hotel Tokyo att föredra tack vare smidigare läge. Ligger betydligt bättre till första-gången-i-Tokyo-attraktioner/områden än Tokyo Bay och Shinagawa, som är mer business-områden.

Har inte bott på något av dom, så tar inte det i beaktning. ANA IC har en skybar med bra dry martinis – det vet jag däremot. Och bokar du rum på övre våningar som vätter mot syd/sydöst så borde det bjudas på utsikt mot Tokyo Tower. Finns ett ställe med riktigt bra karaage strax runt hörnet. Hotellet ligger nära svenska ambassaden; ta en sväng dit och insup känslan av svensk skolinteriör anno 1980-tal, och en fin/spännande exteriör.
 

palmen

Moderator
Bodde på IC ANA och IC String nu på min resa för några veckor sedan. Jag skulle alla dagar i veckan välja IC ANA framför String, ligger betydligt bättre till enligt mig och frukosten på ANA utklassade den på String (ungefär som att se Bayern Munchen mot ett Svenskt division 1 lag).

Båda hotellen var dock bra med fräscha rum även om de inte var "jättestora". Det var dock perfekt att bo på String när man skulle ut till NRT tidigt på morgonen i och med att NEX stannar vid stationen under hotellet.

Har tyvärr ingen info om Tokyo Bay, men en bekant som bor i Tokyo sa att det området inte var lika bra som IC ANA.
 
Toppen