Senaste nytt

Förbud att ta ombord vissa batterier "powerpack"

KNA

Medlem
Har införts ett förbud att packa ner mer än två mindre "powerpack" på Suvarnabhumi Airport

image.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Väl, en powerbank med kapacitet runt 32.000 mAh (som man kan ta med upp till 2 st) väger över 800 gram så det är inte så många som vill ta med sig mer än ett på flyget.
 

Swisser

Medlem
Dessutom visar ju bilden att det är totalförbjudet att ta med sig "spare batteries" i det incheckade bagaget. Jag undrar hur noggrant de följer upp det hela och om man får några problem om man har "spare batteries" i det incheckade bagaget?
 

Dr. Miles

Expert
Dessutom visar ju bilden att det är totalförbjudet att ta med sig "spare batteries" i det incheckade bagaget. Jag undrar hur noggrant de följer upp det hela och om man får några problem om man har "spare batteries" i det incheckade bagaget?
Jag har inte bra koll på hur screening av bagaget fungerar på flygplatser men många speditörer är mycket noga med att det inte ska finnas några lithium batterier i godset.
@MarcusC kan säkert svara på detta. :)
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Jag fick mitt incheckade baggage flaggat i den första screeningen vid incheckning på Pudong (PVG). Jag fick gå till stället på sidan om incheckingsdiskarna dit mitt baggage hamnade. Där gick de igenom och hittade mitt batteri till min Canon G9. Jag fick stoppa det i laptopväskan sen var allt okej, så nån manick som känner av det finns. :)
 

chazzie

Medlem
Lithiumbatterierna kan vara rätt elaka, när jag kom på jobbet efter en lunch låg en iPad i snödrivan utanför väldigt sotfärgad och det som hade hänt var att en klåfingrig medarbetare skulle byta batteri i den i testsyfte men lyckades punktera batteriet och i kontakt med luft verkar det bli brand...
 

jumbooze

Medlem
Ett powerpack expanderade hemma när det låg i solen, så förpackningen gick sönder och saker som låg på det flög i luften så helt ofarligt är det inte. (jag märkte det för tt en penna flög upp i luften och landade bredvid mig när jag var ensam)
 
Toppen