Senaste nytt

Bästa flygplatshotellet vid Istanbul Atatürk?

Erica L

Medlem
Ska flyga från Athen till Nice om någon vecka och tar mig inte hela vägen på en dag. Bestämde mig för att flyga med övernattning i Istanbul (istället för Köpenhamn som var alternativ två).

Undrar nu vad som är bästa flygplatshotellet i Istanbul? Orkar nog inte ta mig in till stan med bagage eftersom jag har förstått att det är en timmes taxitid. Vill ha ett rent, trevligt hotell som helst är inom flygplatsområdet alternativt har bra/billig transportmöjlighet från utrikesterminalen. Någon som har koll? Har inte flugit Turkish Airlines med övernattning förut. Undrar även om det är värt att åka ut tidigt för att besöka loungen på morgonen?
 

Jonas C

Medlem
Om du har tillgång till loungen kan du spendera natten där då de har öppet dygnet runt. På kvällarna går det ganska fort att ta sig in till staden, Havatas bussen brukar ta 25-30 minuter till Taksim.
 

johhenrik

Medlem
Turkish står ju för hotell om du uppfyller vissa krav. Har du bokat den tidigaste connection från IST? Isf så bör de ordna hotell åt dig.

Ang loungen så är den värd ett besök. Dock klarar man ju av den snabbt. Jag föredrar den på kvällen då man kan äta en schysst middag etc.
 

Erica L

Medlem
Tack Jonas och John - tror lounge hela natten blir lite mycket. Inne i galet intensiv reseperiod och behöver sova ordentligt... Men det där med att Turkish kan stå för hotell är ju intressant. Någon koll på var jag hittar informationen?
 

Erica L

Medlem
Jag landar vid 16-tiden så då är det väl rusningstrafik in till stan, och ska åka 8.30 så får säkert rusningstrafik tillbaka också bara för att det ska vara så kruxigt som möjligt....
 

Erica L

Medlem
Tack Dr. Miles, det är ett av hotellen jag har tittat på... Tänkte se om det gick att helt undvika behov av taxi/shuttle men om inte så är det ett utmärkt alternativ.
 

johhenrik

Medlem
Jag landar vid 16-tiden så då är det väl rusningstrafik in till stan, och ska åka 8.30 så får säkert rusningstrafik tillbaka också bara för att det ska vara så kruxigt som möjligt....
Den är lite knepig. Jag vet inte helt ärligt hur TK resonerar i detta fallet. Du kan ju ta en senare flight, 21:30 från ATH, men rent tekniskt, så reser du ju med första flighten. Jag har bara sett att man pratar om tidigaste connection, inte att man har krav på vilken första flighten är.
 

Dr. Miles

Expert
Tack Dr. Miles, det är ett av hotellen jag har tittat på... Tänkte se om det gick att helt undvika behov av taxi/shuttle men om inte så är det ett utmärkt alternativ.
Om det inte regnar och du inte har många/stort bagage, kan du också gå. Det är ca 1,5 km till inrikes terminal, ca 2 km till utrikes terminal. :)
 

Erica L

Medlem
Kanske till och med går att checka bagaget hela vägen Dr.Miles, då slipper jag släpa på det och kan ta necessären i handväskan...
 
Toppen