Senaste nytt

SAS överväger att flytta Houston linjen till Köpenhamn

mha321

Medlem
Enligt check-in.dk, så överväger SAS att flytta oljelinjen till CPH
Jag läste i förra veckan att SAS även hade tankar på att flyga maskinen mellan CPH-NYC
Det är hyrd på 3 år
Kilde: SAS truer med at flytte Houston-rute til CPH
Läste det också, och det var väl också på check-in.dk? Känns som de onekligen har ett egenintresse i att så skulle vara fallet.

Att ett danskt företag inte använder den är väl knappast förvånande. Men om de verkligen har bara 20% beläggning är det onekligen ett problem. De jag hört från som åkt den har dock rapporterat en mycket högre siffra än så på de avgångarna - men jag har inte tillräckligt många källor för att det ska vara statistiskt säkerställt :)

Annars låter det ju ärligt talat ganska mycket som ett argument i förhandlingarna med industrin snarare än någon faktisk plan..
 

jth

Medlem
Köra CPH-NYC var väl backup-planen om inte Houstonlinjen fungerade. Det låter dock ganska osannolikt att de skulle ge upp den redan, den har ju bara varit igång i några månader.
 

agehall

Medlem
Vadsomhelst-NYC är nog egentligen mer gångbart än att köra Stavanger-Houston. Jag har ju hela tiden varit rätt skeptisk mot det där projektet, men jag tror nog inte de kommer att lägga ner den redan om inte beläggningen varit en total katastrof.
 

mha321

Medlem
De pratade visserigen om Januari och inte på en gång, men det är ju hyfsat långt fram. Men de borde nog ge den fram till sommaren eller så åtminstone - de stora bolagen som är tänkta att köpa bijetterna har ju säkert *minst* ett antal månader i sin "bokningshorisont" där de väljer bolag för avtal..
 

nota bene

Medlem
Får väl se vad som händer...

Personligen skulle jag kunna tänka mig att flyga Stavanger-Houston eftersom jag har vänner och affärer i Houston, men det är inte värt typ 30000 istället för 12-15000 på rea med BA/AA.
 
A

Aurora

Guest
For noe tull, det er ingen i SAS som har truet med noe. Jeg skjønner ikke hvordan check-in kan koke så suppe på spiker som de gjør. Det skulle ikke vært lov.
 
Får väl se vad som händer...

Personligen skulle jag kunna tänka mig att flyga Stavanger-Houston eftersom jag har vänner och affärer i Houston, men det är inte värt typ 30000 istället för 12-15000 på rea med BA/AA.

Det är en specialrutt för oljebranschen med tidspressat schema, är säkert jättedyrt för SAS att hyra in Private Air för att driva rutten all-business.
 

staff

Medlem
Har alltid ställt mig frågande till denna linjen pga. avsaknaden av matartrafik till Stavanger som väl knappast är någon hubb för SAS. CPH (eller varför inte OSL där väl en del oljebolag har HQ) känns rimligare.
 

011430121

Medlem
Vadsomhelst-NYC är nog egentligen mer gångbart än att köra Stavanger-Houston. Jag har ju hela tiden varit rätt skeptisk mot det där projektet, men jag tror nog inte de kommer att lägga ner den redan om inte beläggningen varit en total katastrof.
20% kabinfaktor är ca 8-10 personer på vissa turer, men det kan ju vara vid något enstaka tillfälle.
 
Toppen