Senaste nytt

1h mellanlandning bagage ej incheckat

Jixxe

Medlem
Jag landar i Köpenhamn och har sedan 1h mellanlandning mot New York. Jag fick dock mitt bagage endast incheckat till Köpenhamn, hinner jag? Vad ska jag göra?

Allting är bokat med SAS genom eurobonspoäng.
 

agehall

Medlem
Om alltihop är bokat som en biljett, så är det helt fel att bara checka in bagaget till köpenhamn. En timme på CPH kan vara tight utan att behöva gå landside och vänta på bagage. Jag tror du fixar det, men det känns inte helt safe.

Jag skulle ha försökt lösa det NU istället för att räkna med att det löser sig i köpenhamn...
 

jth

Medlem
Ja, om du inte fick bagaget incheckat hela vägen är du troligen inte incheckad till New York heller. Har du något boardingkort till New York-flighten? Det kan bero på att din ESTA är ogiltig och/eller något är fel i den information du måste ge flygbolaget innan du reser (passnummer, adress mm).
I vilket fall som helst är det som agehall säger, inte rätt metod. Normalt är 1 timme på Kastrup inga problem, men man ska inte gå landside och checka in igen.
Det hela låter ändå konstigt, incheckningsagenten borde ha märkt detta och varnat dig.

Antar att det är SK909 du åker med till Newark. Om du fortfarande är kvar på Arlanda, prata med servicedisken som ligger under loungerna direkt.
 

Jixxe

Medlem
Jag som har klantat till det, strulat till det med ESTA, men ska vara fixat nu, även bagaget. Blir spännande är jag kommer till USA...
 
  • Gilla
Reactions: jth

Jixxe

Medlem
Jag mellanlande i Oslo, hade flera timmar där. Gick och pratade med servicen, de skulle lösa det genom att sätta nya taggar, innan jag åker så går jag förbi servicen igen för att kolla att allt är löst, det ska det vara.

Kommer till New York, inget bagage. Pratar med bagage claimen, de ser att nya taggar har sats på i Oslo, exakt likadana som de första, med köpenhamn som destination. Suck...
 

Jixxe

Medlem
Ouch! Antar att de taggarna byttes ut "bakom kulisserna"? Svagt gjort av baggagehanteringen under alla omständigheter...

När jag var att pratade med service desken så han personen att hon skickat ett meddelande till bagagehanteringen och sa att det inte borde vara några problem eftersom de hade flera timmar på sig att fixa taggarna.
 
Toppen