Senaste nytt

Slut med Rev Man requests att öppna Avios stolar

Concorde

Founding Member
Från högst pålitlig källa:

I haven't seen this posted elsewhere, but Corporate Support have confirmed to me that Rev Man will no longer accept requests for Avios Upgrades reward seats or Joker rewards, irrespective of EC tier or Service Designators.

Tidigare har ju Golds och GGL kunna skicka förfrågan om att öppna Avios stolar,ex. i de fall att man hittar LHR-XXX men inte matar flight från ARN/CPH.

BA Management fortsätter på sin inslagna väg att göra det ännu svårare att använda Avios, samt att inte vara ett kundfokuserat flygbolag.

meh.
 

Senator

Moderator
I Bremen har man sedan ett bra tag tillbaka inte gjort detta. Senaste jag fick till detta var 2013, efter det har det varit stopp.
 

Concorde

Founding Member
Senast för mig var nog för tre år sedan. Inte frågat mer än tre-fyra gånger under mina år som Gold vill jag minnas. Sist i februari men då blev det nej.

Vad som är ännu värre är att man nu också har slutat med att öppna upp Avios stolar tätt inpå avgång. En scan visar att det till NYC (EWR+JFK) där det går 10 wide-bodies per dag inte finns ett enda säte i F eller J i hela september. Det är en medveten strategi. Även bara ARN-LHR i både ET och CE visar upp en stor försämring i tillgänglighet jämfört med för bara 6 månader sedan.

BA gör allt för att vi inte ska kunna använda Avios och istället betala.
 

Concorde

Founding Member
Rob/Raffles som driver Headforpoints är mycket pålitlig (och väldigt trevlig som person) då han inte driver sidan för pengar. Det är en ren hobby för en ung man som älskar resor som kunnat pensionera sig tidigt efter att Hedgefonden han var partner i såldes :)
 
Toppen